آخرین اخبار
مشاور خانواده در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

کاهش ساعات گفتگو بین زوجین تهدیدی برای خانواده

مشاور خانواده گفت: کاهش ساعات گفتگو بین زوجین تهدیدی برای بنیان خانواده است زیرا اختلافات از همین زمان آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
25 آذر 1402
96 بازدید
کد مطلب : 5586

مهدیه صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: متأسفانه در سایه ترویج فضای مجازی ساعات گفتگو بین اعضای خانواده و به ویژه زوجین کاهش یافته است.

مشاور خانواده ادامه داد: کاهش ساعات گفتگو بین زوجین تهدیدی برای بنیان خانواده است زیرا اختلافات از همین زمان آغاز می‌شود.

صادقی افزود: در دوران آشنایی و عقد، زوجین ساعات زیادی را با همدیگر گفتگو می‌کنند و این ارتباط باعث ایجاد عشق، علاقه و انگیزه می‌شود.

وی تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی روحیه فردگرایی را در جامعه ترویج داده، به گونه‌ای که امروز نوجوانان و جوانان در جامعه بیشتر دوست دارند که تنها باشند و زمانی که در خانه هستند، بیشتر ترجیح می‌دهند که در اتاق خود تنها باشند و کمتر گرایش به جمع‌های خانوادگی دارند.

این مشاور خانواده گفت: وقتی زوج یا والدینی در کانون خانه، ساعات گفتگو بین آن‌ها نیز کاهش یابد، در این خانه به مرور سکوت حکفرما می‌شود و اعضای خانواده نسبت به همدیگر غریبه می‌شوند.

صادقی ادامه داد: زوجین اگر نتوانند نیاز همدیگر را تأمین کنند، ناخودآگاه برای تأمین این نیاز به جامعه متوسل می‌شوند و از همین لحظه اختلافات بین زوجین افزایش می‌یابد.

وی افزود: سکوت بین زوجین در کانون خانواده در ابتدا به طلاق عاطفی و به مرور به طلاق رسمی منجر می‌شود زیرا زن و مرد در کنار همدیگر قرار گرفتند تا بتوانند نیاز‌های همدیگر را تکمیل کرده و از منیت‌ها دور شده و به ما تبدیل شوند.

این مشاور بیان کرد:‌امیدوارم زوجین به اهمیت ارتباط و گفتگو بین همدیگر توجه کنند و عشق دوران عقد را در طول زندگی حفظ کنند و اجازه ندهند که روحیه فردگرایی ناشی از فضای مجازی بر زندگی آن‌ها غالب شود.

صادقی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر زیست مجازی را کنترل و مدیریت نکنیم، آسیب‌های آن به خانواده منتقل می‌شود، بنابراین زوجین در هنگام حضور در خانه، زیست مجازی را کاهش و در حد امکان حذف کنند و بیشتر به گفتگو با همدیگر بپردازند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

نوشته های مشابه

فاجعه طلاق بعد از ۲۰ سال زندگی مشترک
مشاور خانواده مطرح کرد:

فاجعه طلاق بعد از ۲۰ سال زندگی مشترک

سیر صعودی جراحی زیبایی در البرز
متخصص زیبایی مطرح کرد:

سیر صعودی جراحی زیبایی در البرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *