آخرین اخبار
مشاور خانواده مطرح کرد:

فاجعه طلاق بعد از ۲۰ سال زندگی مشترک

مشاور خانواده گفت: آمار طلاق زوجین با سابقه ۲۰ سال زندگی مشترک سیر صعودی پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
01 اردیبهشت 1403
67 بازدید
کد مطلب : 15146

به گزارش گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ سارا بیات در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروز آمارطلاق زوجین با سابقه ۲۰ سال زندگی مشترک سیر صعودی پیدا کرده است و این مهم دلایل مختلفی دارد.

مشاور خانواده ادامه داد: زوجین در زندگی مشترک باید برای برآورده شدن نیاز‌های خود تلاش کنند و نسبت به علایق یکدیگر بی‌تفاوت نباشند.

وی افزود: متأسفانه فضای مجازی باعث شده که روحیه فردگرایی در بین افراد تقویت شود و روحیه فردگرایی در زندگی مشترک مخرب بوده است.

بیات تأکید کرد: وقتی روحیه فردگرایی در خانواده نهادینه می‌شود، زوجین کمتر با همدیگر صحبت می‌کنند و این مهم باعث می‌شود که از آرزو‌ها و علایق همدیگر مطلع نبوده و هیچ تلاشی هم در این خصوص نمی‌گیرد.

مشاور خانواده با بیان اینکه زندگی مشترک یعنی ماشدن و برای همدیگر فداشدن و اگر این مهم محقق نشود، ابتدا فکر طلاق و سمت عمل آن محقق می‌شود، گفت: برخی از آرزو‌ها خیلی کوچک است اما وقتی محقق نشود، ریشه نفرت در یکی از زوجین قوت گرفته و طلاق حاصل می‌شود.

بیات ادامه داد: امروز آمار مراجعه‌کنندگان به دلیل آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی که به زندگی مشترک ضرر‌زده، افزایش یافته و زوجین باید ساعات زیست مجازی خود در خانه را مدیریت و کنترل کنند.

وی افزود: در برخی از موارد خواسته‌های زوجین شاید باب میل یکی از آن‌ها نباشد، اما وقتی تصمیم گرفیتم که ما شویم، باید گذشت کنیم تا زندگی شیرین شود.

این مشاور تصریح کرد: فضای مجازی روحیه فردگرایی را در جامعه تبیین و منیت‌ها را نیز در خانه برجسته کرد که این‌ها برای خانواده مخرب است.

بیات با بیان اینکه برخی از اختلافات خانوادگی بسیار سطحی است اما به اصرار به طلاق منتهی می‌شود، گفت: نادیده‌گرفتن آرزو‌ها، انتخاب نامناسب همسر، افتادن در دام آسیب‌های اجتماعی، زیست مجازی، استفاده نکردن از نظرات تخصصی مشاوره از مهمترین دلایل طلاق بعد از ۲۰ سال زندگی مشترک بین زوجین است.

وی در پایان اظهار داشت: خانواده گنجینه ارزشمندی برای زن و مرد است که زوجین باید با شناخت خوب همدیگر در این نهاد ارزشمند بستر رشد را برای خود رقم بزنند، امروز غرب از نداشتن این ثروت به ستوه آمده زیرا مکان امنی برای ابراز عشق و علاقه ندارند.

منبع: صبح فردیس

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *