آخرین اخبار
هنرمند توانیاب البرزی در گفتگو با «البرزخاتون»:

نابینایان بهتر از بیناها قالی می‌بافند

هنرمند توانیاب البرزی گفت: ۳ سالی است که در کارگاه قالیبافی مشغول به فعالیت هستم و به فرموده مربی عزیزم، نابینا‌ها بهتر از بینا‌ها قالی می‌بافند.
اشتراک گذاری
12 آذر 1402
77 بازدید
کد مطلب : 4405

سمیرا خدابخشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: از زمانی که به دنیا آمدم، نابینا بودم اما خانواده‌ام برای پیشرفت من بسیار تلاش کردند، تا من نیز همانند افراد عادی به زندگی خود ادامه دهم.

هنرمند نابینای البرزی ادامه داد: دوران تحصیل را در مدرسه استثنایی گذراندم و در کنکور روانشناسی قبول شدم.

وی افزود: مدرک کارشناسی‌ام را با حمایت‌های خانواده و تلاش شبانه‌روزی گرفتم.

این هنرمند افزود: پس از فارغ‌التحصیلی دوست داشتم مشغول به کار شوم، اما بسیار دنبال کار بودم و نتوانستم شغلی مرتبط با رشته تحصیلی پیدا کنم.

خدابخشی تصریح کرد: یک روز که به بهزیستی برای کار مراجعه کردم، مسئول بخش گفت که در کلاس‌های مهارتی ثبت نام و با آموزش مهارت برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کنید.

این هنرمند گفت: رشته‌های هنری مختلفی بود اما قالیبافی را انتخاب کردم و خلاصه چند ماهی پس از آموزش با راهنمایی و حمایت‌های بسیار خوب مربی، کارکردن در کارگاه قالیبافی را آغاز کردم.

وی ادامه داد: دستمزد ما به میزان قالی‌ای است که می‌بافیم و سود فروش محصول نیز عاید ما نیز می‌شود.

خدابخشی افزود: دستمزد اول به قدری برای من شیرین و لذت‌بخش بود و اینکه احساس کردم که ما نیز مثل افراد عادی می‌توانیم مفید باشیم و در جامعه درآمد کسب کنیم.

این هنرمند تأکید کرد: اکنون ۳ سالی است که در کارگاه قالیبافی مشغول به فعالیت هستم و به فرموده مربی عزیزم، نابینا‌ها بهتر از بینا‌ها قالی می‌بافند.

وی گفت: نابینا‌ها حس لامسه، بویایی و شنوایی بسیار قوی‌ای دارند و از این طریق امور زندگی خود را می‌گذرند و در قالیبافی برای تشخیص رنگ‌ها از حس لامسه و بویایی استفاده می‌کنیم.

خدابخشی ادامه داد: اگر مسئولین کمک کنند تا بستر اشتغال معلولین فراهم شود، بزرگترین کمک را به این قشر کردند.

این هنرمند تأکید کرد: معلولیت، قطعاً محدودیت نیست اما مسئولین باید بستر اشتغال، ازدواج و مسکن این قشر را فراهم کنند زیرا در برخی از موارد معلولان تا پایان عمر باید تنها زندگی کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌امید رمز موفقیت به پیروزی و سعادت است، از جامعه معلولین کشور می‌خواهم که هیچ‌گاه ناامید نشوند و تلاش کنند و به خدا‌ایمان داشته باشند، آن وقت خواهند دید که خداوند در‌های رحمت خود را به روی آن‌ها باز خواهد کرد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

فاجعه طلاق بعد از ۲۰ سال زندگی مشترک
مشاور خانواده مطرح کرد:

فاجعه طلاق بعد از ۲۰ سال زندگی مشترک

سیر صعودی جراحی زیبایی در البرز
متخصص زیبایی مطرح کرد:

سیر صعودی جراحی زیبایی در البرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *