آخرین اخبار
مدرس سواد رسانه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

کودکان آنلاین؛ والدین آفلاین

مدرس سواد رسانه گفت: سواد رسانه فرزندان از والدین پیشی گرفته و آسیب‌های دنیای مجازی به خانواده کشیده شده است.
اشتراک گذاری
16 آبان 1402
117 بازدید
کد مطلب : 1718

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ الهام‌امانی در گفتگو با «البرزخاتون» گفت: متأسفانه ادبیاتی که بین والدین وجود دارد و از اینکه فرزند خردسال آن‌ها به راحتی با گوشی تلفن همراه بازی می‌کند بر او می‌بالند، در صورتی که در کشور‌های پیشرفته دنیا نیز قانون صیانت از کودکان آنلابن به صورت سفت و سخت اجرا می‌شود.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: تهیه گوشی تلفن همراه مستقل برای فرزند زیر ۱۸ سال اشتباه محض است و اگر فرزند در این سنین احتیاج به فضای آنلاین داشت باید از وسایل الکترونیکی پدر و مادر استفاده کند.

وی افزود: متأسفانه سواد رسانه والدین روز به روز کمتر می‌شود و فرزندان از پدر و مادر سبقت می‌گیرند.

امانی تصریح کرد: نمی‌توان فرزندان را از دنیای آنلاین جدا کرد زیرا دنیای متاورس در آینده‌ای نه چندان دور شما را درگیر این فضا می‌کند.

مدرس سواد رسانه گفت: والدین نقش بسیار اساسی در تربیت فرزندان در عصر کنونی دارند و اگر دانش رسانه پدر و مادر بالا نباشد، فرزند نظر خود را بر آن‌ها تحمیل کرده و آسیب‌های دنیای آنلاین کل خانواده را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: کرونا ضربات جبران‌ناپذیری بر بحث تربیتی وارد کرد و سن استفاده از گوشی تلفن همراه در سایه آموزش آنلاین کاهش یافت و برخی از والدین به اشتباه و نادانسته گوشی مستقل برای فرزند خود اعم از کودک و نوجوان تهیه کردند.

امانی افزود: فرزندان باید تا سن ۱۸ سالگی بر طبق قوانین بین‌الملل صیانت از کودکان آنلاین برای امور تحقیقاتی، پژوهشی و در موارد بسیار جزئی برای بازی آنلاین آن هم با نظارت والدین و با اکانت شخصی پدر و مادر از تلفن هوشمند استفاده کنند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: امروز والدین برای راحتی برای فرزند خود گوشی تلفن همراه تهیه می‌کنند زیرا دانشمندان و نخبگان دنیای الکترونیک به اهمیت دنیای آنلاین و آسیب‌های آن پی بردند و برای فرزندان خود به هیچ عنوان تلفن مستقل تا سن ۱۸ سالگی تهیه نمی‌کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین باید سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهند، فرصت جبران محدود است و اگر پدر یا مادری در عصر کنونی بگوید که من طریقه استفاده از تلفن هوشمند را نمی‌دانم، باید برای این والدین گریست زیرا فرزندان آن‌ها بیشترین آسیب را در جامعه می‌بینند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *