آخرین اخبار
یادداشت اختصاصی «البرزخاتون»:

چقدر آماده ظهور هستیم؟

نشانه‌هایی که تحت عنوان علائم حتمی و غیرحتمی بیان شد تا حدودی به نوع رفتار و آمادگی ما به ظهور برمی‌گردد.
اشتراک گذاری
19 آبان 1402
102 بازدید
کد مطلب : 2173

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ انسیه تنوره، مدرس دانشگاه در یادداشتی اختصاصی برای «البرزخاتون» نوشت: علائمی قبل از ظهور رؤیت می‌شود که بعضی از آن‌ها حتمی و بعضی غیرحتمی هستند یعنی تعداشان زیاد و ممکن است به جهت تغییر شرایط و نوع رفتار مردم به وقوع بپیوندد یا واقع نشود.

امام صادق (ع) در حدیثی فرمودند: « پیش از قیام قائم، پنج علامت خواهد بود که وقوع آنها حتمی است، یمانی و سفیانی و صیحه آسمانی و کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن زمین در بیداء» البته در برخی روایات دو علامت دیگر هم ذکر شده است؛ یکی ظهور دجال و دیگری سیدی از منطقه خراسان.

از بین این علائم، قیام یمانی و سفیانی و کشته شدن نفس زکیه توسط بشر اتفاق می‌افتاد اما صیحه آسمانی و فرورفتن زمین به صورت معجزه است که به اذان خدا انجام می‌گیرد.

خروج سفیانی

سفیانی فردی از نسل ابوسفیان است که از شام خروج می‌کند و کشتارهای فجیعی از مسلمانان را انجام می ‌دهد و برای جنگ به سمت امام زمان (عج) حرکت می‌کند که به امر الهی در سرزمین بیداء او و لشکریانش در زمین فرو می‌روند.

قیام یمانی

یمانی سرداری از سرزمین یمن است که به تعبیر امام صادق (ع)، پرچم یمانی از همه هدایت‌کننده‌تر است، زیرا او دعوت به حق می‌کند.

این قیام،هم زمان با قیام سید خراسانی و خروج سفیانی است که در یک سال و یک روز واقع خواهند شد.

صیحه آسمانی

ندای بلندی است که از آسمان شنیده می‌شود، ندای اول صدای جبرئیل از آسمان است که مردم را به نام صاحب این امر و نام پدرش فرامی‌خواند و ندای دوم از سوی شیطان است که از زمین و در پایان روز شنیده می‌شود و دعوت به نام عثمان می‌کند و قصدی جز فتنه‌انگیزی در زمین ندارد و در روایت از معصوم است که مردم را توصیه به پذیرش و تبعیت ندای اول و بر حذر بودن از پذیرش ندای دوم می کند که فتنه و گمراهی بیش نیست.

کشته شدن نفس زکیه

نفس زکیه فردی مؤمن و باتقوا و صالح که از نسل امام حسین (ع) است و از طرف امام مهدی (عج) به سمت مکه حرکت می‌کند و مردم را دعوت به سمت امام می‌کند که دشمنان او را در بین رکن و مقام ابراهیم سر او را می‌برند.

علائم غیر حتمی

۱_ویران شدن دیوار مسجد کوفه

۲_ ویرانی بصره

۳_ اختلاف بنی عباس در حکومت و انقراض حاکمیت آن‌ها و کشتن شدن آخرین فرد از این خاندان به نام عبدالله

۴_خسوف در آغاز یا آخر ماه رمضان و کسوف در نیمه آن بر خلاف معمول: در حالت طبیعی کسوف در اول ماه و خسوف در نیمه ماه رخ می‌دهد و عادی است اما برعکس آن غیر طبیعی است و از نشانه‌های غیرحتمی ظهور شمرده شده است.

۵_ خروج مردی از قزوین که ظلم بسیاری به مردم می‌کند.

۶_ کشتن فردی پشت کوفه به همراه هفتاد نفر از یارانش که علیه سفیانی قیام کرده است.

۷_ طغیان آب فرات به حدی که کوچه‌های کوفه را آب در برمی‌گیرد.

۸_ طلوع ستاره‌ای درخشان در مشرق

۹_ مسخ شدن گروهی از بدعت گذاران

علاوه بر این‌ها علائم دیگری چون گسترش فساد، ترک امر به معروف و نهی از منکر، ترویج رباخواری، قطع رحم، ترک آموزش فرائض دینی، رواج همجنس‌گرایی، چاپلوسی، اذیت مؤمنین، خواری اهالی دین و قرآن، شهادت‌های دروغ، رواج رشوه و سوگندهای کذب هم در باب علائم غیرحتمی ظهور آمده که تا حدودی این علائم در این زمان به وقوع پیوسته است .

چقدر آماده ظهور هستیم

نشانه‌هایی که تحت عنوان علائم حتمی و غیرحتمی بیان شد تا حدودی به نوع رفتار و آمادگی ما به ظهور برمی‌گردد به هر میزان در این راه خود و جامعه را آماده پذیرش حق کنیم به همان میزان به عدالت‌خواهی و ظهور نزدیک‌تر خواهیم شد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *