آخرین اخبار
مدرس دانشگاه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

جابه‌جاییِ نقش‌ها از علل طلاق در البرز

مدرس دانشگاه گفت: پدیده جابه‌جایی نقش‌ها یکی از علل طلاق در استان البرز و کشور است.
اشتراک گذاری
16 آبان 1402
121 بازدید
کد مطلب : 1724

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ الهه مقیلانی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: تفکر سرمایه‌داری با تبلیغ، بانوان را از خانه‌ها بیرون کشاند و با پدیده جابه‌جایی نقش‌ها می‌خواست به جنس زن آسیب بزند.

مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه بین‌الملل ادامه داد: امروز در غرب با شعار آزادی کار‌های سخت و مردانه به زنان واگذار می‌شود و روحیه زنانگی بانوان در سایه این مشاغل در حال تخریب است.

وی افزود: ۷۰ درصد از زنان چینی شاغل هستند و چین در این زمینه رتبه اول را در جهان داراست، اما ۴۰ درصد از زنان این کشور از اینکه کار‌های سخت مردانه انجام می‌دهند ناراضی بوده و در حسرت شغل خانه‌داری هستند.

مقیلانی تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما جایگاه و شخصیت زن حفظ شده و بانوان در مشاغلی که با روحیه آن‌ها سازگار است، مشغول به کار هستند، هرچند به تأسی از فرهنگ سرمایه‌داری برخی از زنان مشغول به کار‌های مردانه هستند، اما درصد ناچیزی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

این مدرس دانشگاه گفت: پدیده جابه‌جایی نقش‌ها نیز یکی از علل طلاق در استان البرز و کشور شده است، زیرا زنان روحیه زنانگی خود را در راستای شغل‌های سخت و طولانی‌مدت از دست دادند و خانه به خوابگاهی برای زندگی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اسلام با کارکردن زنان در بیرون از خانه مخالفتی ندارد، اما نباید کار بیرون به بنیان خانواده آسیب بزند زیرا در این صورت زن نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: مردان عاشق روحیه لطیف زنانگی هستند و احتیاج دارند که وقتی از کار روزانه به خانه برمی‌گردند، آن حس لطیف زنانه، خستگی روزانه آن‌ها را از بین ببرد، حال تصور کنید کار بیرون، این روحیه را از زن بگیرد، در نتیجه این خانواده در معرض نابودی قرار می‌گیرد.

مقیلانی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز غرب به هرآنچه که دین اسلام گفته پی برده و به دلیل نداشتن خانواده محکوم به شکست شده، به حدی که آسیب‌های اجتماعی در روحاین کشور‌ها افزایش یافته است و کلیه افراد جامعه حسرت داشتن یک خانواده را دارند که پس از کار به آن پناه ببرند و در آن احساس آسایش و امنیت کنند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *