آخرین اخبار
مدرس دانشگاه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

وحدت حوزه و دانشگاه پیشِ نیاز تحقق تمدن نوین اسلامی

مدرس دانشگاه گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه پیش نیاز تحقق تمدن نوین اسلامی است که مقام معظم رهبری بار‌ها بر این مهم تأکید دارند.
اشتراک گذاری
27 آذر 1402
74 بازدید
کد مطلب : 5764

سمیرا صدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: نقش حوزه در تقویت باور‌های دینی دانشگاهیان بسیار مهم و اساسی است و امروز ضرورت آن بیش از پیش احساس می‌شود.

مدرس دانشگاه ادامه داد: وحدت بین حوزه و دانشگاه پیش نیاز تحقق تمدن نوین اسلامی است که مقام معظم رهبری بار‌ها بر این مهم تأکید دارند.

وی افزود: امروز شاهد برخی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم که با وحدت بین حوزه و دانشگاه برطرف می‌شود.

صدری تصریح کرد: روحانیت و اساتید دانشگاه دو قشر تأثیرگذار جامعه هستند و باید با وحدت بین این دو حوزه بتوانیم با باور‌های دینی مسائل علمی و بروز جامعه را حل و فصل کنیم.

مدرس دانشگاه گفت: امروز شبهه‌هایی در ذهن دانشجویان وجود دارد که باید از مدرسین حوزه برای پاسخ به شبهات آن‌ها بهره گرفت.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) سالروز شهادت دکتر مفتح را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد، زیرا همراهی و همگامی حوزه و دانشگاه برای رسیدن به افقهایی که بتواند جامعه‌سازی کند، ضروری است.

صدری ادامه داد: جامعه برای بقای خود نیازمند وحدت و انسجام اجتماعی است و امروز وحدت کلید پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است و اگر وحدت بین حوزه و دانشگاه محقق شود، به تمدن نوین اسلامی نزدیک می‌شویم.

مدرس دانشگاه افزود: دشمن شبانه روز تلاش می‌کند که بین دانشگاه و حوزه اختلاف بیفتد اما حوزه و دانشگاه باید به گونه‌ای عمل کنند که در برابر غرب به دام سکولاریسم نیفتند.

وی تأکید کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه از جمله مسائلی است که از ابتدای انقلاب مطرح بوده و امروز این وحدت ضرورت تحقق تمدن نوین اسلامی است و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

صدری در خاتمه خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند و مدرسین دانشگاه از بعد علمی و حوزویان از بعد دینی به حل مسائل بپردازند و در بسیاری از مباحث علمی، اقتصادی به این وحدت نیازمند هستیم که‌امیدواریم مسئولین بیش از پیش به این مهم اهمیت دهند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *