آخرین اخبار
مدرس سواد رسانه در گفتگو با «البرزخاتون»:

والدین دانش رسانه‌ای خود را به‌روز کنند

مدرس سواد رسانه گفت: اگر والدین همپای فرزندان دانش رسانه‌ای خود را به روز نکنند، آسیب‌های دنیای آنلاین کلیه اعضای خانواده را درگیر می‌کند.
اشتراک گذاری
08 آذر 1402
131 بازدید
کد مطلب : 4087

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ مرضیه کلانتر در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: دنیای پر زرق و برق رسانه ساعات گفتگو بین اعضای خانواده به ویژه والدین با یکدیگر و فرزندان را کاهش و ساعات حضور در فضای مجازی را افزایش داده است.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: سواد رسانه فرزندان از والدین بسیار جلوتر و ساعات حضور در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان نگران‌کننده شده است.

وی افزود: مصرف رسانه توسط سایر اعضای خانواده در محیط خانه باید مدیریت و زمانبندی شود، در غیر این صورت به بنیان خانواده آسیب می‌زند.

کلانتر تصریح کرد: فرزندان تمامی دنیایشان در فضای مجازی خلاصه شده و کمترین گفتگو و وقت‌گذرانی را با والدین دارند.

وی گفت: امروز ما در مدارس با دانش‌آموزانی روبرو هستیم که اختلال شخصیتی دارند و وقتی ریشه‌یابی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که والدین با دانش‌آموز حتی در هفته یک ساعت گفتگو ندارند و او در ساعات حضور در منزل فقط زیست مجازی دارد تا مجدد به مدرسه برگردد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: نوجوانانی که در فضای خانه احساس تنهایی و درک نشدن می‌کنند به فضای مجازی پناه می‌آورند و این فضا آشفتگی و تنهایی آن‌ها را تشدید می‌کند.

کلانتر با بیان اینکه فضای مجازی روحیه فردگرایی را در افراد تقویت می‌کند، گفت: سونامی تنهایی در سایه فضای آنلاین و کاهش ساعات گفتگو بین اعضای خانواده تهدیدی جدی برای آینده است.

وی ادامه داد: اگر والدین همپای فرزندان دانش رسانه‌ای خود را به روز نکنند، آسیب‌های دنیای آنلاین کلیه اعضای خانواده را درگیر می‌کند.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: فضای مجازی همانند چاقو است یعنی می‌توان از آن استفاده مفید یا مضر کرد، والدین نقش بی‌بدیلی در عصر تکنولوژی بر عهده دارند و باید همگام با فرزندان خود را بروز کنند و با درایت، حضور فرزندان را در این فضا مدیریت کنند و با جایگزین‌های سالم و مفید ساعات زیست مجازی بچه‌ها را کاهش دهند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *