آخرین اخبار
مدرس سواد رسانه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

نقش بی‌بدیل رسانه در آمار بالایی جراحی زیبایی

بسیاری از این جراحی‌های زیبایی غیرضرور است اما رسانه در افراد احساس نیاز کاذب ایجاد می‌کند و فرد را تا انجام این عمل تشویق می‌کند.
اشتراک گذاری
07 آذر 1402
95 بازدید
کد مطلب : 4005

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زهرا علامتی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: «مرگ سه زن زیر تیغ جراحی زیبایی» جرو پربازدیدترین اخبار حوادث کشور در چند روز اخیر شده است.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: متأسفانه با تبلیغات رسانه‌ای منفی در خصوص جراحی‌های زیبایی، باعث شده که انواع جراحی‌های زیبایی توسط متخصص نما‌ها انجام شود و افراد از روی نآگاهی جان خود را به خطر بیندازند.

وی افزود: امروز به وفور صفحاتی را فضای مجازی می‌بینیم که مردم را به جراحی زیبایی با تصاویر وسوسه‌کننده‌ای که به اشتراک می‌گذارند، تشویق می‌کنند و اغلب آن‌ها با واقعیت فاصله دارند.

علامتی تصریح کرد: بسیاری از این جراحی‌های زیبایی غیرضرور است اما رسانه در افراد احساس نیاز کاذب ایجاد می‌کند و فرد را تا انجام این عمل تشویق می‌کند.

این مدرس سواد رسانه گفت: فلوشیپ گوش، پیکر تراشی، کاش گونه، پروتز لب و… از جمله جراحی‌هایی است که رسانه در بین مردم آن‌ها را عادی‌سازی کرد و مردم را به انجام آن‌ها تشویق کرد.

وی بیان کرد: رسانه به ویژه شبکه‌های اجتماعی در ترویج و فراگیری جراحی‌های زیبایی نقش بی‌بدیلی داشته و باید با سلاح سواد رسانه مردم را با دانش متوجه تبلیغات رسانه‌ای منفی کرد تا جلوی این آمار بلای جراحی‌های غیرضرور را گرفت.

علامتی بیان کرد: باید دوره‌های سواد رسانه همگانی شود تا جلوی مخاطب منفعل فضای مجازی به مخاطب فعال تبدیل شده و فریب هر تبلیغی را نخورد و سلامتی و زیبایی خود را به دلیل تبلیغات رسانه‌ای به خطر نیندازند.

این مدرس سواد رسانه در خاتمه خاطرنشان کرد: ۱۲۵ صفحه با ۱۱ میلیون دنبال‌کننده برای پیکر تراشی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دشمن تلاش می‌کند با برجسته کردن زیبایی این گونه القا کند که ارزش انسان به زیبایی و بدن اوست و آهسته و آرام می‌خواهد که فرهنگ غربی را در کشور غالب کنند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *