آخرین اخبار
هنرمند توانیاب البرزی در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

حل مشکل اشتغال معلولان با مهارت‌آموزی

هنرمند توانیاب البرزی گفت: آموزش‌های مهارتی می‌تواند مشکل اشتغال معلولان را در استان البرز برطرف کند.
اشتراک گذاری
13 آذر 1402
83 بازدید
کد مطلب : 4545

مریم قادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: آموزش‌های مهارتی می‌تواند مشکل اشتغال معلولان در استان البرز را برطرف کند.

هنرمند توانیاب البرزی ادامه داد: من از کودکی معلولیت جسمی و حرکتی داشتم و با حمایت‌های والدینم به این جایگاه رسیدم.

وی افزود: در مدرسه نابینایان پویا در استان البرز درس خواندم و معلمان بسیار خوبی داشتم، پس از دریافت مدرک دیپلم دوست داشتم برای جامعه مفید باشم.

قادری تصریح کرد: یک روز که برای دریافت کمک معیشتی به بهزیستی رفتم، لیست آموزش‌ها را روی تابلوی اطلاع‌رسانی دیدم و در کلاس طراحی روی سفال ثبت‌نام کردم.

این هنرمند گفت: جامعه معلولان مشکلات و دغدغه‌های خاص خود را دارد و نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولین است.

وی بیان کرد: یک سال دوره‌های آموزشی را گذراندم و اکنون با فروش آثارم در نمایشگاه‌های فصلی و از طریق فضای مجازی به درآمدزایی رسیدم.

قادری بیان کرد: درآمدم هنوز مرا به خودکفایی نرسانده، زیرا ما در کنار مخارج زندگی، باید دارو مصرف کنیم و تحت نظر پزشک متخصص باشیم.

این هنرمند گفت:‌ امیدوارم مسئولین در نمایشگاه‌های فصلی برای معلولین امتیازی قائل شوند تا ما بتوانیم بدون دغدغه آثارمان را به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: معلولیت محدودیت نیست، اما ناخودآگاه فرد معلول نمی‌تواند همانند فرد سالم زندگی کند و گاهی دلسوزی مردم باعث رنجش این قشر می‌شود.

قادری افزود: من دوستان بسیار خوبی را در مسیر این هنر پیدا کردم که در زمینه‌های مختلف یار و یاور من هستند و این از برکات مهارت‌های کارآفرینی بود.

این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: من به همه جامعه معلولان سراسر کشور و استان البرز توصیه می‌کنم که تحت هیچ شرایطی امید خود را از دست ندهند، زیرا با‌ امید و تلاش می‌توانند زندگی شادی را تجربه کنند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *