آخرین اخبار
عضو شورای مجمع ملی فعالان جمعیت در گفتگو با «البرزخاتون»:

البرز ناجی فرزندان سقط می‌شود

عضو شورای مجمع ملی فعالان جمعیت گفت: مرکز «نفس» قرار است نفس خیلی از بچه‌ها را حفظ کند.
اشتراک گذاری
24 آبان 1402
73 بازدید
کد مطلب : 2615

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زینب عاشری در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: مجموعه مردمی «نفس» در بحث جلوگیری از سقط جنین که یکی از آسیب‌های جمعیت در کشور ما است، فعالیت می‌کند.

عضو شورای مجمع ملی فعالان جمعیت ادامه داد: این مجموعه با حمایت ارگان‌های حاکمیتی اما به وسیله مردم اداره می‌شود و می‌توان گفت یک مرکز نیکوکاری است که از زوایای مختلف مثل بحث روانی، تبیین، مشاوره و تا حد امکان اقتصادی، فعال است.

وی افزود:‌ امیدواریم این مجموعه، مکانی حمایتی باشد برای مادرانی که در حین بارداری دچار تردید برای حفظ و نگه‎داری فرزندان خود می‌شوند.

عاشری تصریح کرد: با افتتاح اولین مرکز تخصصی جلوگیری از سقط جنین در البرز، باید دست در دست یکدیگر دهیم و با کمک هم این مجموعه را سر پا نگه‌داریم و به نقطه مطلوب برسانیم.

این مسئول بیان کرد: مجمع فعالان جمعیت سال‌ها در استان البرز در جهت فرزندآوری، حمایت از خانواده‌های چندفرزند، مشاوره به مادرانی که به هر علت تصمیم به سقط جنین دارند، فعال است، اما از نداشتن مکان ثابت و دائمی رنج می‌برد که با پیگیری و مطالبه خوشبختانه مجموعه نفس همزمان با استان‌های دیگر در البرز افتتاح شد.

وی گفت: مرکز نفس قرار است، نفس خیلی از بچه‌ها را که والدین آگاهانه یا ناآگاهانه قصد سقط آن‌ها را دارند، حفظ کند.

عاشری ادامه داد: ما همیشه زوجین را به فرزندآوری تشویق می‌کنیم اما در موضوع سقط جنین، فرزند تشکیل شده و نصف راه طی شده، حال باید با روشنگری، آن فرزند را حفظ کنیم.

این مسئول افزود: موضوع سقط جنین فقط به بحث اقتصادی ختم نمی‌شود و گاهی به دلیل مشکلات روانی و زناشویی است که با مشاوره حل می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: از مجموعه علوم پزشکی البرز بابت اهتمام و راه‌اندازی این مجموعه در استان تشکر می‌کنم، متأسفانه تاکنون ما فعالان جمعیت در استان مکان و مجموعه مشخصی نداشتیم که با حمایت‎‌های این عزیزان صاحب مکان شدیم و پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهیم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *