آخرین اخبار
مدرس حوزه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

فاطمیه یعنی احیای هویت زن مسلمان در جامعه

مدرس حوزه گفت: حلقه مفقوده هویت دختران و زنان جامعه امروز هویت زن مسلمان برگرفته از حضرت فاطمه (س) است.
اشتراک گذاری
18 آذر 1402
62 بازدید
کد مطلب : 4989

مرضیه قادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: حضرت فاطمه (س) هویت زن مسلمان هستند و بانوان باید‌ ایشان را در زندگی الگوی خود قرار دهند.

مدرس حوزه و پژوهشگر ادامه داد: حضرت فاطمه (س) با احساس مسئولیت بعد از رحلت پیامبر (ص) قیام فرمودند که جان خود را در این قیام کوتاه اما از نظر معنوی بلند از دست دادند و به شهادت رسدیند.

وی افزود: قیامی آن چنان پرشور و مؤثر که جز با جان دادن‌ایشان این قیام به نتیجه نمی‌رسید.

قادری تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) به دلیل امر ولایت و احساس مسئولیتی که نسبت به جامعه غافل آن زمان داشتند، به شهادت رسیدند.

این مدرس حوزه گفت: حضرت فاطمه (س) این احساس مسئولیت را در خود دیدند و در برابر جامعه غافل قیام کردند و نگذاشتند راه ولایت‌پذیری خاموش شود.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) اگر این احساس مسئولیت را نداشتند، می‌توانستند چند سالی را با عافیت زندگی کنند و این همه غربت را نمی‌چشیدند.

قادری افزود: امروز ما دین اسلام را با بهره‌گیری از قیام حضرت فاطمه (س) به تاسی از پیامبر اکرم (ص) به دنیا معرفی می‌کنیم و‌ایشان بانوی دو عالم نام گرفتند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: تاریخ تکرار می‌شود و نبرد بین حق و باطل مداوم انجام می‌شود و فقط کسانی در این جنگ پیروز می‌شوند که از تاریخ درس گرفته و بر ریسمان ولایت چنگ بزنند.

وی افزود: حلقه مفقوده هویت دختران و زنان جامعه امروز هویت زن مسلمان برگرفته از حضرت فاطمه (س) است.

قادری گفت: دشمن شبانه روزی با جریان نفوذ و جنگ شناختی تلاش می‌کند که جامعه را از مسیر اصلی خود منحرف کند اما وقتی انسان حق را شناخت هیچ گاه به سمت و سوی جهل و گمراهی نمی‌رود.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) با احساس مسئولیتی که کرد، راه حق را در پیش گرفت و در این راه به شهادت رسید و بانوان ما نیز در عصر کنونی باید این راه را ادامه دهند تا این پرچم به صاحب برحقش داده شود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *