آخرین اخبار
هنرمند البرزی در گفتگو با «البرزخاتون»:

البرز ظرفیت بی‌نظیری در هنر تجسمی دارد

هنرمند البرزی گفت: استان البرز ظرفیت بسیار بالایی در هنر تجسمی دارد اما به دلیل اینکه اقتصاد هنر در البرز ضعیف است، هنرمندان هنر خود را در تهران عرضه و در آنجا امرار معاش می‌کنند.
اشتراک گذاری
14 آبان 1402
99 بازدید
کد مطلب : 1667

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ جمیله حیدری در گفتگو با «البرزخاتون» گفت: از ۷ سالگی به صورت تخصصی آموزش نقاشی را با حمایت والدینم آغاز کردم.

هنرمند البرزی ادامه داد: به شدت به هنر نقاشی علاقه و از طرفی استعداد نیز داشتم و با حمایت مربی و خانواده توانستم بعد از ۳ سال آموزش و آموختن مهارت‌های مختلف، حرفه نقاشی را یاد گرفته و به صورت تخصصی تابلو بکشم.

وی افزود: متأسفانه هنر در کشور جایگاه برجسته‌ای ندارد و هنرمندان از بی‌مهری مسئولین به سختی و فقط با علاقه سرپا مانده‌اند.

حیدری تصریح کرد: تاکنون در ۳ نمایشگاه انفرادی و ۱۰ نمایشگاه گروهی آثارم را به نمایش گذاشتم و بیشتر با آموزش به درآمدزایی رسیدم و در نمایشگاه‌های تهران چندین آثارم را به فروش رساندم.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی تهدیدی برای هنر نقاشی نیست، گفت: خلاقیت و حسی که هنرمند در خلق آثار دارد را هیچ‌گاه هوش مصنوعی نمی‌تواند به اثر دهد و این وجه تمایزی است که در هیچ تکنولوژی‌ای یافت نمی‌شود.

این هنرمند ادامه داد: مردم ایران هنردوست هستند و به طور کلی هنر در خون ملت است اما فشار اقتصادی باعث شده که کالای هنری از سبد خانوار حذف شود و هنر شغلی درآمدزا در کشور نباشد.

حیدری افزود: من در کنار نقاشی شاخه‌های مختلف آن را گذراندم و اکنون درآمد خوبی دارم و اگر علاقه و پشتکار خودم نبود، قطعاً به اینجا نمی‌رسیدم زیرا بی‌مهری‌ها در این مسیر زیاد است و گاهی وقت‌ها شده که خسته شوم اما هیچ‌گاه ناامید نشدم.

وی تأکید کرد: همین که از دیدن آثار خود حال خوبی دارم و می‌توانم لبخند‌امید را بر چهره هم‌وطنان جاری کنم، خوش‌حال هستم.

این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: استان البرز ظرفیت بسیار بالایی در هنر تجسمی دارد اما به دلیل اینکه اقتصاد هنر در البرز ضعیف است، هنرمندان هنر خود را در تهران عرضه و در آنجا امرار معاش می‌کنند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *