آخرین اخبار
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز در گفتگو با «البرزخاتون»:

طرح بازارچه دائمی البرز در کشور الگو شد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: بازارچه مشاغل خانگی البرز اتفاق مبارک و بی‌نظیری بود که به الگوی کشوری تبدیل شد.
اشتراک گذاری
05 آذر 1402
72 بازدید
کد مطلب : 3818

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ معصومه آقایی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: بحرانی بودن جمعیت البرز علل مختلفی دارد که از جمله آن مهاجر‌پذیر بودن استان است، یکی از آسیب‌های مختلف اجتماعی که داریم، ثبت تولد بچه‌های البرزی در تهران است که نرخ تولد پایین‌تر از واقعیت جلوه داده شود. اما به هر حال باید وظیفه خود را انجام داده و تلاش کنیم؛ برای اینکه این آسیب و بحران مرتفع شود، اقدامات متفاوتی به صورت ویژه و نقطه‌ای در حال شناسایی و انجام است و ۲۵ شاخص برای بررسی شرایط جمعیتی شهرستان‌ها و استان در نظر گرفته‌ا‌یم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز ادامه داد: ۷ شهرستان و کارویژه در دست‎مان موجود است و هر شهرستان را به صورت مجزا بررسی می‌کنیم که این شهرستان با کدام شاخص‌ها می‌تواند افزایش جمعیت داشته باشد، که به صورت کاملاً بومی و اختصاصی در همان شهرستان صورت می‌گیرد.

وی افزود: دومین بازارچه مشاغل خانگی راه‌اندازی شد که با کیفیت بهتری از بازارچه اول است، بازارچه اول با حدود ۱۰۰ غرفه حدود ۷۰۰ بانو را پوشش داد که ۴۰۰ نفر از این بانوان سرپرست خانوار بودند و کلیت این بازارچه‌ها را مشاغل خانگی و تولیدات خود بانوان پوشش می‌دهد.

آقایی گفت: بازارچه اتفاق مبارک و بی‌نظیری در کشور بود که تبدیل به الگویی در کشور شده است. در بازارچه دوم ۷۰ غرفه داریم که با کیفیت هستند در هر غرفه ۲ تا ۳ نفر با توجه به حجم و نوع کالا می‌توانند حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اولین بازارچه کاملاً رایگان بود و این بازارچه در حد رایگان است و فقط هزینه‌های نگهداری از عزیزان اخذ می‌شود و نسبت به نمایشگاه‌های دیگر رایگان محسوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تنوع کالا‌ها در نمایشگاه عالی بوده و تولیدات خانگی است و تلاش ما این است که این بازارچه‌ها در شهرستان‌های مختلف اتفاق بیفتد و در هر دو بازارچه از شهرستان‌های مختلف مهمان داشتیم، اما اولویت این است که در شهرستان‌های خودشان باشد که با کمترین زحمت در نمایشگاه حضور یابند. برای دایر کردن بازارچه‌های موقت شهرستانی در تلاش هستیم و بازارچه‌های ثابت با اولویت زنان سرپرست خانوار که بتوانند از این بازارچه‌ها استفاده کنند.

آقایی در خاتمه خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که در غرفه‌ها قرار می‌گیرند توسط مرکز ساماندهی مشاغل خانگی در ابتدا برایشان مجوز صادر می‌شود، اطلاعات آن‌ها وارد بانک اطلاعاتی می‌شود و بعد در غرفه‌ها حضور می‌یابند و با همین مجوزی که برایشان صادر می‌شود، بانکی داریم که مشخص می‌شود در چه حوزه‌هایی چه فعالیت‌هایی را در چه سطحی داریم و می‌توانیم چه استفاده‌هایی را ببریم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *