آخرین اخبار
مدرس سواد رسانه در گفتگو با «البرزخاتون»:

شکاف بین نسلی، بنیان خانواده را تهدید می‌کند

مدرس سواد رسانه گفت: شکاف بین نسلی، درک و فهم والدین و نوجوانان را از هم کم می‌کند و اختلافات بین آن‌ها را دامن می‌زند.
اشتراک گذاری
21 آذر 1402
79 بازدید
کد مطلب : 5208

هدیه جوادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: امروز با پیشی گرفتن سواد رسانه فرزندان از والدین با پدیده شکاف بین نسلی مواجه هستیم.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: شکاف بین نسلی، درک و فهم والدین و نوجوانان را از هم کم می‌کند و اختلافات بین آن‌ها را دامن می‌زند.

وی افزود: ما در مرکز مشاوره با والدینی روبر هستیم که نمی‌توانند با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند و پس از مدت کوتاهی صحبت، بین آن‌ها به اختلاف و دعوا تبدیل می‌شود.

جوادی گفت: برخی والدین برای فرار از تنش سعی می‌کنند که با فرزند خود کمتر صحبت کنند و از همین جا فاصله‌ها کمتر که نشده، بلکه بیشتر می‌شود و پنهان کاری‌ها نیز به طبع رفتار والدین افزایش می‌یابد.

مدرس سواد رسانه تصریح کرد: والدین نباید اجازه دهند که فضای مجازی و شکاف بین نسلی بین آن‌ها فاصله بیندازد و هرگاه این مهم به وقوع پیوست، زنگ خطر تخریب بنیان خانواده به صدا در می‌آید.

وی ادامه داد: والدین باید تابوشکنی کنند و سواد رسانه خود را بروز کنند، امروز در سایه پیشرفت تکنولوژی اراده کنید، می‌توانید به راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین دوره‌های فضای مجازی دست پیدا کرده و دوره‌ها را بگذارنید.

جوادی گفت: برخی از والدین بالاترین سمت اجتماعی را در کشور دارند اما سواد رسانه بروزی ندارند و به گونه‌ای مسئولان آفلاین هستند، همین افراد نخبه و صاحب منصب نیز به دلیل پایین بودن دانش رسانه‌ای‌شان با فرزندان خود اختلاف دارند.

این مدرس دانشگاه افزود: نمی‌توان سرعت تکنولوژی را متوقف کرد اما باید با مجهز شدن به سواد رسانه بر قطار تکنولوژی سوار شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فضای مجازی در کشور ما ر‌ها و ولنگار است و دشمن نیز در این فضا با جنگ شناختی تلاش کرده تا فرزندان ما را از ما بگیرد و تنها با حضور با سلاح دانش و آگاهی می‌توان به مقابله با دشمن برخواست.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *