آخرین اخبار
کارشناس فرهنگی در گفتگو با «البرزخاتون»:

سبد فرهنگی خانوار خالی‌تر شد

کارشناس فرهنگی گفت: سبد فرهنگی خانوار هر روز خالی‌تر می‌شود و مهمترین دلیل آن کوتاهی مسئولین فرهنگی است.
اشتراک گذاری
20 آبان 1402
92 بازدید
کد مطلب : 2181

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ مریم صادق‌آبادی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: امروز مخاطبان برای خنده و تفریح به سینما ‌می‌روند و متأسفانه فیلم‌های سخیف روی پرده سینما، سطح سلیقه مخاطب را پایین آورده است.

کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: باید ریشه‌یابی کنیم که مسئولین فرهنگی چه اقداماتی انجام دادند که مخاطب برای دیدن فیلم‌های سخیف صف می‌کشد.

وی افزود: باید فیلم‌سازان به دنبال ارتقاء سطح سلیقه مخاطب باشند و از زبان هنر برای انتقال ارزش‌ها استفاده کنند.

صادق‌آبادی تأکید کرد: امروز جشنواره فیلم عمار در تمامی موضوعات ارزشی در کشور خط‌شکن است و سینما را به خانه، روستا، شهر و دورافتاده‌ترین نقاط کشور برده است.

این کارشناس گفت: باید به سمتی برویم که سینما روند صعودی داشته باشد، در صورتی که در حال حاضر سینما روند نزولی دارد و هر روز به جای اینکه سطح آثار تولیدی ارتقاء پیدا کند، سطح آن‌ها پایین می‌آید.

وی ادامه داد: سینما باید به سمتی حرکت کند که خانواده‌ها برای حضور در آن لحظه‌شماری کنند، اما اکنون سینما فقط مخصوص قشری خاص است و هر روز میزان مخاطبان آن کاهش می‌یابد.

صادق‌آبادی افزود: من معتقد هستم که اگر فیلم خوب روی پرده سینما رود، سینما قطعاً در سبد خانوار قرار می‌گیرد، فیلمی که برای کلیه اعضای خانواده حرف برای گفتن داشته باشد.

این کارشناس تأکید کرد: متأسفانه در شرایطی به سر می‌بریم که سبد فرهنگی خانوار هر روز خالی‌تر می‌شود و دلیل آن هزینه نیست، بلکه مهمترین دلیل آن کوتاهی مسئولین فرهنگی است که نیازسنجی نکردند و نتوانستند محتوایی در‌ شأن مخاطب امروز متناسب با هر سلیقه و رویکردی تولید کنند.

وی گفت: سینمای خانگی نیز در جهتی حرکت کرده که مخاطب را به هر طریقی که شده حفظ کند و گاهی خط قرمز‌ها را عبور کرده و در برخی موارد مروج سبک زندگی غربی بوده است.

صادق‌آبادی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که خانواده‌ها در پایان هفته به دنبال مکانی برای گذراندن اوقات فراغت خود نباشند و سینما بتواند این خلاء را با محتوای خوب پر کند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *