آخرین اخبار
کارگردان نمایش در گفتگو با «البرزخاتون»:

«زندگی به توان هیچ» در جشنواره تئاتر البرز درخشید

کارگردان نمایش گفت: نمایش «زندگی به توان هیچ» در جشنواره تئاتر استانی درخشید و در بخش‌های مختلف جوایزی را کسب کند.
اشتراک گذاری
26 آبان 1402
83 بازدید
کد مطلب : 2881

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ شایان فلاحیان در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: نمایش «زندگی به توان هیچ» در جشنواره تئاتر استانی درخشید و در بخش‌های مختلف جوایزی را کسب کند.

کارگردان نمایش ادامه داد: این نمایش در بخشی خیابانی به جشنواره استانی تئاتر فجر راه یافت و توانست نظر هیأت داوران و مخاطبان را جلب کند.

وی افزود: من هنر نمایش را از کودکی با توجه به اینکه پدرم از کارگردان‌ها و بازیگران خوب تئاتر بود، بازی کردم و اولین بازی من به ۸ ماهگی برمی‌گردد و به واسطه نمایش پدر روی صحنه رفتم.

فلاحیان تصریح کرد: در نمایش زندگی به توان هیچ به سراغ ژانر کمدی با موضوع تحکیم بنیان خانواده رفتم، طرح و‌ ایده اصلی متن را پدرم نگارش کردند و در زمینه کارگردانی از تکنیک تئاتر نامرئی آگستوبوال و عنصر غافلگیری مخاطب استفاده شد.

این هنرمند گفت: از مسئولین جشنواره تئاتر فجر تشکر می‌کنم که بخش تئاتر خیابانی را به جشنواره امسال اضافه کردند و گلگی‌هایی از مسئولین به جشنواره داشتم و می‌بایست توجه ویژه‌ای به بخش تئاتر خیابانی می‌شد که نشد.

وی ادامه داد: نمایش خیابانی باید در فضای باز اجرا شود اما ما در فضای سالن اداره ارشاد کار را به روی صحنه بردیم و از دیدگاه من به عنوان کارگردان اقدام درستی نبود.

فلاحیان افزود: مهمترین مؤلفه در نمایش خیابانی ارتباط با مخاطب عام و بداهه‌پردازی و از دیدگاه من این نوع نمایش بسیار در بیان موضوعات مختلف تأثیرگذار است، به شرطی که مسئولین به آن اهمیت دهند و در مکان پررفت و آمد شهر اجرا شود.

این هنرمند تأکید کرد: جامعه نیازمند به آگاهی و شادی توامان با هم دارد و اگر تئاتر با ژانر کمدی با حرف‌های تلخ با زبانی طنازانه بیان شود، قطعاً بر دل مخاطب می‌نشیند و حاضر است چند ساعتی به واسطه هنر از دنیای پرزرق و برق اما تهی عصر کنونی فاصله بگیرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول و تندیس بهترین بازیگر زن توسط مرضیه ذاکری، رتبه دوم بازیگری مرد توسط احسان فلاحیان، رتبه دوم طرح و‌ ایده در بخش خیابانی جشنواره تئاتر البرز توسط من برای نمایش خیابانی «زندگی به توان هیچ» جزء افتخارات گروه نمایشی ما در این جشنواره بود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *