آخرین اخبار
کارگردان نمایش در گفتگو با «البرزخاتون»:

«حور در آتش» راوی زندگی حضرت فاطمه (س) در کرج می‌شود

کارگردان نمایش گفت: نمایش مذهبی «حور در آتش» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) از ۲۲ آذرماه به مدت پنج شب در کانون شهید سبحانی کرج به روی صحنه می‌رود.
اشتراک گذاری
22 آذر 1402
125 بازدید
کد مطلب : 5244

مجید نور محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: نمایش مذهبی «حور در آتش» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) از ۲۲ آذرماه به مدت پنج شب در کانون شهید سبحانی کرج به روی صحنه می‌‎رود.

کارگردان و سرپرست گروه ادامه داد: اجرای نمایش مذهبی تلفیقی از هنر و تاریخ اسلام و مقتل است و مردم ما به دلیل گرایش‌های مذهبی قوی، به شدت از این نمایش‌ها استقبال می‌کنند.

وی افزود: کار در نمایش مذهبی به صورت نویسندگی نیست و بیشتر فضا تألیف و بازآفرینی است و برای اجرای این نمایش باید بسیار مطالعه داشت تا مطلب به درستی به مخاطب منتقل شود.

نورمحمدی تصریح کرد: ما حدود ۲۰ سال است که این نمایش را در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) به روی صحنه می‌بریم و هر بار با استقبال خوب مخاطبان روبرو می‌شود.

این هنرمند گفت: همیشه در کنار اجرای نمایش از نظر کارشناسان مذهبی به عنوان متخصص بهره گرفتیم و این دلیل ماندگاری نمایش ما پس از ۲۰ سال است تا مطلب به درستی منتقل شود و بتوانیم اصل واقعه شهادت حضرت فاطمه (س) را به تصویر بکشیم.

وی با بیان اینکه نگاه تخصصی به نمایش مذهبی در استان وجود ندارد، ادامه داد: بیشتر نمایش‌های مذهبی که در استان اجرا می‌شود معمولاً توسط یکی از ارگان‌های فرهنگی بدون پشتوانه مذهبی سرمایه‌گذاری می‌شود که این به بدنه نمایش مذهبی آسیب می‌زند و کار سبکی اجرا می‌شود که در خور و شأن اهل بیت نیست.

نور محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: در ردیف بودجه کشور، بودجه فرهنگی در ردیف دوم یا سوم قرار دارد ولیکن نزدیک به ۱۸ ارگان مسئولیت کار فرهنگی را به عهده دارند و این عدم تمرکز باعث می‌شود هنرمند سردرگم باشد و هرکس سعی می‌کند متناسب با بودجه خود یک کار فرهنگی برای پر کردن رزومه خود انجام دهد و هنر و کارفرهنگی دیده نشود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *