آخرین اخبار
کارآفرین البرزی در گفتگو با «البرزخاتون»:

صنایع دستی کل کشور در البرز جمع است

کارآفرین البرزی گفت: استان البرز به دلیل تنوع اقوام، صنایع دستی سایر استان‌ها را داراست.
اشتراک گذاری
06 آذر 1402
94 بازدید
کد مطلب : 3882

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زهرا متینی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: البرز به دلیل تنوع اقوام، صنایع دستی سایر استان‌ها را داراست که توسط اقوام مختلف ساکن در استان تولید و عرضه می‌شود.

کارآفرین البرزی ادامه داد: ضرورت دارد که بخش خصوصی وارد هنر صنایع دستی استان شود تا بتوانیم هنر صنایع دستی در البرز را به یک صنعت درآمدزا تبدیل کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بانوان استان البرز در کنار خانه‌داری توانسته‌اند با شناسایی علائق مردم، به تولید صنایع دستی مختلف بپردازند و کسب درآمد کنند.

متینی بیان کرد: بنده از سال ۹۸ با فراگیری کرونا، هنر قالیبافی را آموزش دیدم و به شدت به این هنر علاقه‌مند شدم و توانستم ظرف مدت کوتاهی با تلاش شبانه‌روزی به درآمدزایی در این رشته برسم.

کارآفرین البرزی بیان کرد: من تمرکز خود را به آموزش قالیبافی در مدارس و معرفی این رشته به دانش‌آموزان گذاشتم و اکنون دانش‌آموزان بسیاری در استان در کنار تحصیل در خانه با دریافت ملزومات کار برای بنده قالی می‌بافند و من با فروش قالی‌ها دستمزد آن‌ها را می‌دهم.

وی گفت: دانش‌آموزان به شدت علاقه داشتند که در کنار تحصیل بتوانند حرفه‌ای بیاموزند و در آن کسب درآمد کنند و این مهم به وقوع پیوست.

متینی ادامه داد: امروز ضرورت دارد همه مردم جامعه با آموزش، در حرفه‌ای متخصص شوند تا در زمان ضرورت بتوانند به درآمدزایی برسند.

این کارآفرین بیان کرد: بحران هویت یک معضل جدی در جامعه دانش‌آموزان است و متربیان آموزشی در این بین می‌توانند بسیار کمک کنند.

وی افزود: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به تمامی بانوان سرزمینم توصیه می‌کنم، زیرا به راحتی بدون کمترین سرمایه می‌توانند به درآمدزایی برسند.

متینی تأکید کرد: هنر، روح انسان را زنده می‌کند و من از زمانی که در حوزه قالیبافی فعالیت می‌کنم، روحیه بسیار شادی دارم.

این کارآفرین در خاتمه خاطرنشان کرد: استان البرز ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی دارد که باید با ورود بخش خصوصی به این حوزه، این ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *