آخرین اخبار
یاداشت اختصاصی «البرزخاتون»/معرفی کتاب؛

بانوان کتاب «فاطمه (س) از نگاه علی (ع)» را بخوانند

کتاب «فاطمه (س) از نگاه علی (ع) » به بخشی از زندگی و فضیلت‌های حضرت زهرا ( س) را بیان می‌کند.
اشتراک گذاری
20 آذر 1402
94 بازدید
کد مطلب : 5133

آناهیتا نجفی منتقد کتاب در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری «البرزخاتون» نوشت: کتاب «فاطمه (س) از نگاه علی (ع) » به نویسندگی محمد محمدیان است که در این اثر بخشی از زندگی و فضیلت‌های حضرت زهرا ( س) را بیان می‌کند.

این کتاب نگاهی دقیق به شخصیت والای حضرت فاطمه (س) دارد و سراسر پر از احادیثی که نویسنده از شفاعت‌های این بانوی دو عالم از زبان حضرت علی (ع) می‌گوید. ‌امیر مؤمنان (ع) از وفاداری و متانت و صبوری حضرت فاطمه (س) مطلع بود و از بزرگی روح آجین شده‌ایشان به معرفت الهی آگاه بود.

این کتاب از ۴۰ بخش متنوع تشکیل شده که چند مورد آن از قبیل؛ بانوی سرتا به پا حیا، خواستگاری‌امیرالمؤمنین، عقد فاطمه (س) در آسمان‌ها، کار طاقت فرسای منزل،

کمک‌امیر المؤمنین در کار‌های منزل، لب‌های خندان فاطمه (س) و پرهیز از تجملات تا وصیت فاطمه (س) در واپسین ساعات عمر خود و لحظه شهادت، هنگام غسل و خاکسپاری بانوی دو عالم است.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد؛ «برای ترسیم چهره ملکوتی دخت رسول خدا (س) وتبیین ابعاد شخصیت بی‌نظیر زهرای اطهر (س) کسی بهتر از‌امیرالمؤمنین نمی‌تواند لب به سخن بگشاید. ‌امیرالمؤمنین (ع) از عمق‌ایمان و صفای دل فاطمه (س) خبر داشت و اوج گرفتن وی را در آسمان معرفت شاهد بود و از تلاطم امواج محبت در سینه دریایی زهرا حکایت‌ها داشت. ‌امیرالمؤمنین (ع) عظمت روح زهرا را می‌شناخت و تعظیم ملائکه بزرگ الهی را در برابر استواری و صلابت وی مشاهده کرده بود و بر خود می‌بالید که همسری همچون زهرا دارد.»

یکی از موارد مهمی که در این کتاب ذکر شده است، انتخاب نام نیک برای فرزندان است و این همانند دِینی است که بر گردن والدین از جانب خداوند نهاده شده و پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز بار‌ها به آن اشاره کرده‌اند.

نام نیک می‌تواند تأثیر زیادی در منش و رفتار فرزندان ما بگذارد و چه بسا مسیر درست زندگی را برای آن‌ها مشخص و روشن کند.

الهه ملاحسینی _ البزرخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *