آخرین اخبار
طراح مد و لباس در گفتگو با «البرزخاتون»:

بازار پوشاک در تسخیر مُدِ غربی است

طراح مد و لباس گفت: امروز بازار پوشاک در تسخیر مد غربی است و این نشان می‌دهد که طراحان مد کوتاهی کرده‌اند.
اشتراک گذاری
15 آبان 1402
100 بازدید
کد مطلب : 1671

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ مرضیه نصرآبادی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: باید طراحان مد و لباس پای کار آیند تا بتوانیم مدی را که متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی هست را طراحی و پس از تائید نهائی با فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه کنیم.

طراح مد و مدرس دانشگاه ادامه داد: اکنون طراحان مد بسیار زیادی در کشور فعالیت می‌کنند اما به صورت جزیره‌ای و هر کدام مشتری‌هایی از سراسر کشور به صورت موردی دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره مد و مدگرایی فرموده است: «بنده با مُد خیلی موافقم، جزء آدم‌هایی هستم که به مد گرایش دارم، اما مدی که از داخل جوشیده باشد؛ چون مد ابتکار و نوآوری به چیزی که از بیرون بیاید، مد آرایش مو و لباس و حرف زدن ما، همه‌اش دارد از بیرون می‌آید که این درست نیست.»

نصرآبادی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اکنون مد‌هایی در کشور رواج یافته برگرفته از مد ایرانی – اسلامی نیست و این یک آسیب است.

وی گفت: امروز بازار پوشاک در تسخیر مد غربی است و این نشان می‌دهد که طراحان مد کوتاهی کرده‌اند یا قدرت و نفوذ و هم افزایی لازم صورت نگرفته تا جریان مد را در دست گیریم.

این طراح ادامه داد: جلسه‌های هم‌اندیشی زیادی در طول سال با حضور طراحان مد در هر استانی شکل می‌گیرد اما تاکنون راهگشا نبوده زیرا همه برای «ما شدن» تلاش نکردند و بیشتر «منیت‌ها» وسط بوده است.

نصرآبادی افزود: مد و لباس صنعتی درآمدزا در کشور‌های پیشرفته است که در آن مافیا زیاد دارد اما اگر درست مدیریت شود می‌تواند باعث رشد اقتصادی نه تنها در کشور بلکه خارج از ایران شود.

وی تأکید کرد: امروز لباس طراحان داخلی توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد و طراحان مد ما در فشن مد‌های خارجی شرکت کردند و مقام کسب کردند اما باید بتوانیم سامانه جریان مد را در کشور در دست گیریم.

این طراح در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم طراحان مد سراسر کشور بتوانند با هم‌اندیشی لباس‌هایی را طراحی کنند که ضمن نشان دادن هویت ایرانی، به عنوان برند در کشور تبدیل و با نمونه‌های خارجی رقابت کند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *