آخرین اخبار
«البرزخاتون»/ فعال رسانه به شبهه پاسخ داد:

آیا حجاب باعث سلب آزادی زن می‌شود؟

فعال رسانه گفت: عده‌ای فکر می‌کنند که حجاب باعث سلب آزادی زن می‌شود، امروز می‌خواهیم پیرامون این شبهه صحبت کنیم.
اشتراک گذاری
09 آذر 1402
534 بازدید
کد مطلب : 4119

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ فاطمه خاک‌زاد در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: عده‌ای فکر می‌کنند که حجاب باعث سلب آزادی زن می‌شود، امروز می‌خواهیم پیرامون این شبهه صحبت کنیم.

فعال رسانه ادامه داد: با وجود اینکه حقیقت عفاف، حجاب و حیا مورد تأکید فرامین الهی ادیان بوده است و علوم تجربی نیز به برخی حقایق آن رسیده اما همواره آنان که عفاف و پاکی را با منابع شوم خود در تضاد می‌دیده‌اند، با غباری از شک و شبهه، حقیقت و درستی آن را کتمان کرده‌اند.

وی افزود: می‌خواهیم با چراغ عقل به بررسی عمل و استدلالی این موضوع بپردازیم. اما حد آزادی کجاست؟ آیا مرد‌ها آزاد هستند از جاذبه‌های جنسی و زیبایی‌های هر زنی استفاده کنند؟

خاک‌زاد تصریح کرد: دو تعریف از آزادی می‌تواند وجود داشته باشند؛ آزادی مطلق و بدون هیچ قید و بند که اصولاً امکان‌پذیر نیست زیرا آزادی مطلق باعث سلب آزادی دیگران می‌شود و یا آزادی محدود به قیود خاص.

این فعال رسانه گفت: به نظر شما معیار محدود و قانونمند کردن آزادی را چه کسی تعیین کند؛ خداوند حکیم یا عقل محدود بشر؟

وی ادامه داد: اگر مراد از آزادی، هرزگی و اجازه سوء استفاده از جاذبه‌های زن است، اسلام حتماً این آزادی را محدود می‌کند اما اگر منظور از آزادی، حریت و آزادی و تعالی روح بشر است، حجاب خود منادی این آزادی است.

خاک‌زاد افزود: رعایت حجاب هم مانند بسیاری از فضائل دیگر با محدودیت‌های فردی همراه است اما برای حضور اجتماعی افراد، نه تنها محدودیت ایجاد نمی‌کند بلکه باعث ایجاد امنیت روانی می‌شود.

این فعال رسانه تأکید کرد: اگر حجاب مانع آزادی است چرا برحی از کشور‌های جهان خودشان را محدود کردند و مدارس، بیمارستان و واگن قطار ویژه بانوان درست کردند و زنان از آن خیلی استقبال کردند.

وی گفت: یکی از دوستان می‌گفت که حجاب برای چشمان هرزه‌ای که می‌خواهد زن را مثل یک کالای جنسی مصرف کند، محدودیت است.

خاک‌زاد ادامه داد: طلاق گرفتن در آمریکا به آسانی یک تاکسی گرفتن است، در نیمه دوم قرن بیستم این ضرب المثل در آمریکا معروف شده که «عشق دوم دلپذیرتر است». از هر ۴ زن مطلقه آمریکایی، یکی الکلی می‌شود و این‌ها ۳ برابر بیشتر از زنان شوهردار خودکشی می‌کنند.

این فعال رسانه در خاتمه خاطرنشان کرد: پروفسور رابرت اچ بورک، یکی از قضات در دیوان عالی آمریکا می‌گوید: « آزادی است که زنان امروزه را می‌ترساند، هرگونه آزادی که فاقد چارچوب خاصی باشد، غالبا مخرب و بنیادبرافکن است.»

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *