آخرین اخبار
نویسنده البرزی در گفتگو با «البرزخاتون»؛

کرج شهر خلاق کتاب و کتابخوانی کشور شد

نویسنده البرزی گفت: با بررسی‌هایی که توسط اداره کل کتابخانه‌های کشور صورت گرفت، کرج به عنوان شهر خلاق کتاب و کتابخوانی کشور انتخاب شد.
اشتراک گذاری
14 آبان 1402
79 بازدید
کد مطلب : 1660

به گزارش گروه استانی «البرزخاتون»؛ زهرا محمدی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: پنج شهر فارس، سمنان، سبزوار، شاهین شهر اصفهان و کرج به دلیل ویژگی‌های مهمی که داشتند جزء ۵ شهر واجد شرایط پایتخت کتاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

نویسنده و پژوهشگر ادامه داد: در نهایت با بررسی‌هایی که توسط اداره کل کتابخانه‌های کشور صورت گرفت، کرج به عنوان شهر خلاق کتاب و کتابخوانی کشور انتخاب شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نگاه مدیریت شهری به بحث کتابخوانی و افزایش زیرساخت‌های مطالعه افزایش یافته و اینکه قرار شده زندان رجائی شهر به کتابخانه تبدیل شود، این امکان وجود دارد که در سال آینده، کرج به عنوان پایتخت کتاب سال انتخاب شود.

محمدی تصریح کرد: افزایس زیرساخت‌های کتابخوانی امری مفید و پسندیده است اما باید برای اینکه مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند، برنامه‌های تشویقی جهت افزایش مطالعه کتاب در شهر صورت گیرد.

این نویسنده گفت: آموزش و پرورش باید فرهنگ مطالعه کتاب غیردرسی را تحت یک پویش و یا مسابقه در مدارس به ویژه مقاطع ابتدائی نهادینه کند.

وی ادامه داد: نویسندگان بسیار خوب و زیادی در البرز فعالیت می‌کنند که در استان گمنام هستند و مسئولین باید از ظرفیت نویسندگان برای افزایش سرانه مطالعه استفاده کنند.

محمدی افزود: خانواده‌ها نیز در کتابخوان کردن فرزندان نقش بی‌بدیلی دارند و به همت همین کودکان و نوجوانان چراغ ناشران نیز روشن مانده و نباید از این ظرفیت غافل شد.

این نویسنده در خاتمه خاطرنشان کرد:‌امیدواریم با همت جمعی مسئولین و مردم، استان البرز به پایتخت کتاب سال در سال‌های آینده تبدیل شود و از طرفی نیز بتوانیم ساعات مطالعه بین شهروندان را با فرهنگ‌سازی افزایش دهیم زیرا کتابخانه‌ها با افراد کتابخوان رونق می‌گیرد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *