آخرین اخبار
جامعه‌شناس در گفتگو با «البرزخاتون»:

تبعیت از مُد، مخاطب را برده کرد

جامعه‌شناس گفت: نوجوانان و جوانان حتی از معنی نوشته‌های روی پیراهن تبلیغی اینلوئنسر‌ها مطلع نیستند اما با تبعیت کورکورانه برده مد می‌شوند.
اشتراک گذاری
11 آبان 1402
87 بازدید
کد مطلب : 1347

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ حدیث جمالی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: حضور بدون دانش سواد رسانه در فضای مجازی باعث شده تا اینفلوئنسر‌ها بتوانند فرهنگ غربی را به ویژه در عرصه مد و لباس بین مردم ترویج دهند.

جامعه‌شناس ادامه داد: مغازه‌دار‌ها نیز به تبعیت از این اینفلوئنسر‌ها به دنیال پوشاکی هستند که این‌ها در فضای مجازی تبلیغ و معرفی می‌کنند.

وی افزود: این اینفلوئنسر‌ها توسط جریان‌هایی در خارج از کشور هدایت می‌شوند که به طور غیرمستقیم خرده فرهنگ‌های غربی را در کشور پیاده و نهادینه می‌کنند.

جمالی تصریح کرد: دامنه فعالیت این افرداد تا بی‌نهایت ادامه دارد و اگر بدون دانش در این فضا زیست کنید تا تباهی زندگی، شما را با خود همراه می‌کنند.

جامعه‌شناس گفت: نوجوانان و جوانان بیشترین آسیب را از این افراد می‌خورند زیرا ذهن‌شان از آموزه‌ها در سایه کوتاهی ما خالی است و کوتاهی ما در تبیین باعث شده که دشمن از این فضا درصدد رسیدن به اهداف خود استفاده کند.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان حتی از معنی نوشته‌های روی پیراهن تبلیغی اینلوئنسر‌ها مطلع نیستند اما با تبلیغ کورکورانه برده مد می‌شوند.

جمالی افزود: این مد گاهی در عرصه پوشاک و در برخی موارد در لوازم آرایشی، نوع کوتاهی و رنگ مو نیز وجود دارد.

جامعه‌شناس تأکید کرد: حتی انجام عمل‌های جراحی زیبایی، بوتاکس، میکروبلیدینگ ابرو در نوجوانان و جوانان باب شده و این‌ها همه نشات گرفته از تبلیغات رسانه‌ای در فضای ولنگار مجازی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن آهسته و آرام روی نسل نوجوان کار می‌کند، گفت: دشمن ابتدا ذائقه‌سازی می‌کند و سپس با استفاده از جریان نفوذ، محتوا‌هایی را متناسب با علائق در معرض دید مخاطب قرار می‌دهند که او را تشنه و همراه کند.

جمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: دشمن از فرهنگ برهنگی به نابودی رسیده و حال می‌خواهد سناریوی شکست خورده خود را در کشور پیاده کند و سلاح این جنگ دانش، آگاهی و بصیرت است.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *