آخرین اخبار
«البرزخاتون»/ نماینده مردم تهران در مجلس در جمع دانشجویان البرزی:

جریان غرب‌گرا نمی‌خواهد کشور به استقلال مجازی برسد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رسانه‌های غرب‌گرا نمی‌خواهند کشور در حوزه استقلال روی پا‌های خود بایستد و فضای مجازی کشور رها شده و باید مدیریت و کنترل شود.
اشتراک گذاری
16 آذر 1402
66 بازدید
کد مطلب : 4765

به گزارش گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ علی خضریان در جمع دانشجویان دانشگاه پردیس علوم پزشکی البرز حضور یافت و به سؤالات مطرح شده دانشجویان این گونه پاسخ داد: قانونی که در مجلس دور یازدهم به آن پرداخته شده است شاید در ۱۰ سال آینده تأثیرش در جامعه مشخص شود اما جامعه به یاد نمی‌آورد که مجلس یازدهم این قانون را عملی کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در تهران ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن یکی از آن قوانین قابل دفاع مجلس است. مجلس بودجه‌ها را برای چند سال به سمت جهش تولید مسکن سوق داده است.

تلاش مجلس یازدهم برای جهش تولید در کشور

وی افزود: سرمایه‌گذاری که در پروژه‌های مسکن از سال ۱۴۰۰ تصویب شده، ممکن است خود را ۴۰ سال آینده در بازار مسکن نشان دهد یا قانونی مثل راهبری، در بازه زمانی تصویب شد که کشور تمام تعهدات خود را در حوزه برجام انجام داد اما آمریکا از آن خارج شده بود و کشور‌های هم پیمان آمریکا هیچ اقدامی در جهت رفع تحریم‌ها انجام نمی‌دادند. تنها راه برای رفع نیاز‌های ما در آن زمان مذاکره بود به این شرط که ما امتیاز‌های جدیدی را وارد می‌کردیم که این موارد در مجلس به تصویب رسید و در کمیسیون امنیت مجلس قانونی تصویب شد که ما توانستیم در مورد موارد هسته‌ای شروع به گفتگو کنیم.

خضریان تصریح کرد: اخباری که به گوش می‌رسد از آزادسازی پول‌ها و ارز‌ها که دست کشور را در حوزه‌های ارزی باز می‌کند، تلاش مسئولین در مجلس یازدهم بوده است که در حال حاضر کسی از آن‌ها یاد نمی‌کند.
این مسئول گت: قوانین شفافیت‌سازی تسهیلات کلان بانکی در کشور ما وجود نداشت، حتی بانک مرکزی اطلاعات دقیقی نداشت که این تسهیلات را برای چه کسانی در نظر گرفته و به چه کسانی پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت یک سال از تصویب و اعمال این قانون اثرات آن را دیدیم، به طوری که نظر‌ها به سمت جایی که پول در کشور خلق می‌شد، جلب شد. ما امروز در حال پاسخگویی به کم فکری‌ها در ۵ سال گذشته هستیم.

رسانه‌های غرب‌گرا نمی‌خواهند کشور در حوزه استقلال روی پا‌های خود بایستد

خضریان با بیان اینکه قانون ساماندهی به فضای مجازی را در مجلس به صورت جدی دنبال می‌کنیم، افزود: یکی از اتفاقاتی که هر ذهن سالم و عقل سلیمی در کشور باید آن را بپذیرد، این موضوع است که باید فضای مجازی و فیلترینگ را مدیریت کنیم.

نماینده مجلس مردم شمیرانات تأکید کرد: رسانه‌های غرب‌گرا نمی‌خواهند کشور در حوزه استقلال روی پا‌های خود بایستد و فضای مجازی کشور ما مثل صنعت نفت تحت کنترل خود کشور نباشد در این قانون مخالفت کردند. وقتی کشور به نقطه بحران برسد تنها ابزار خود را فیلترینگ می‌بیند. کارخانه گوشی آیفون چندی قبل اعلام کرد که ایرانی‌ها نمی‌توانند از محصولات شرکت اپل استفاده کنند. اگر اینستاگرام هم اعلام کند تمام صفحه‌های ایرانی باید بسته شود چه کسی پاسخگو است.

وی بیان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی برای مقابله با این اقدامات باید چه کنند؟ آیا نباید فضای مجازی را از انحصار یک یا دو شبکه اجتماعی خارج می‌کردیم تا کاربران داخلی و خارجی آرام و به مرور در بستر‌های دیگر آغاز به فعالیت کنند.

خضریان افزود: در کشور‌هایی که حاکمان آن‌ها غیرتی نسبت به منافع ملی داشته‌اند از صاحبان این شبکه‌ها خواسته‌اند تا در کشور آن‌ها دفتر‌هایی برای پاسخگویی به مشکلات احتمالی در آینده دایر کنند، ما نیز باید تدبیر به خرج داده و این کار را انجام دهیم.

نماینده مجلس گفت: بار‌ها در شبکه‌هایی نظیر تلگرام و اینستاگرام به بهانه‌های مختلف کلاهبرداری اتفاق افتاده است پس ما باید در این بستر اینترنتی که فراهم می‌شود، امنیت و نظارت هم برقرار کنیم تا پلیس فتا بتواند در صورت لزوم پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: وقتی با دزدی در فضای بیرون برخورد می‌شود، باید در فضای گسترده مجازی نیز با این نوع کلاه‌برداری‌ها هم برخورد شود، باید قواعد و قوانین کشور را برای فضای واقعی و مجازی همسان‌سازی کنیم و دنیای آنلاین را مستثنا نکنیم. زندگی ما در آینده چیزی جز فضای مجازی و واقعی که با هم ادغام شده است، نیست.

خضریان تصریح کرد: اگر بخواهیم قوانین فضای واقعی را در دنیای مجازی پیاده کنیم باید برای فضای مجازی قانون‌گذاری انجام دهیم. کارگروه‌ها باید در حوزه محتوایی کار کرده و مجلس را تغذیه کنند و مجلس از مشورت با آن‌ها استفاده کند، کارگروه‌هایی مثل کسب و کار‌ها، شورای عالی فضای مجازی، مراکز پژوهشی و اینترنتی، دانش بنیان‌ها همه این‌ها در مجلس صحبت کرده‌اند و صحبت‌های تخصصی آن‌ها شنیده شده است.

رهابودن فضای مجازی بد است

نماینده مجلس افزود: همه قانون‌ها و همین طور قانون فضای مجازی ایجاد محدودیت می‌کند، قانون پوشش ایجاد محدودیت می‌کند اما نمی‌توان قانون نداشته باشیم و هرکس هر طور که خواست رفتار کند و این به معنای بد بودن نیست، ر‌ها بودن بد است و نه قانون‌مندی و محدودیت. روی صحبت من با مخالفان قانون استقلال فضای مجازی در مجلس است و ما از این قانون حمایت می‌کنیم.
وی موضوع مقاله محور نبودن در حوزه خارجی را مسأله‌ای مهم دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نه اکنون بلکه چند سال است که در مورد این موضوع در حال تحقیق و بررسی و نهایی‌شدن و ابلاغ وزارت علوم است. ما باید از منافع علمی نخبگان خود سود ببریم.

خضریان ادامه داد: آغاز موضوع سربازی در مجلس یازدهم با یک مکاتبه که در کمیسیون اصل ۹۰ بود، شروع شد که آن حق قانونی سربازان در حقوق دریافتی آن‌ها بود که قانون در این موضوع اجرا نمی‌شد و سرباز حقوقی دریافت می‌کرد که در شأن او و کشور نبود وقتی به سرباز حقوق کافی داده شود، سرباز نیز ارزشمند می‌شود، اما مسأله سربازی فقط در این موضوع خلاصه نمی‌شود اینکه از نیروی جوان درست استفاده شود نیز اهمیت دارد.

نماینده مجلس بیان کرد: سربازی حرفه‌ای یعنی سرباز به جای طی کردن دوره ۲ ساله، دوره ۵ ساله را می‌گذراند که باید حقوق بالاتری برای این سربازان نیز در نظر بگیریم چون سربازی شغل او محسوب می‌شود، منبع این حقوق سربازان باید از نفت یا مالیات‌ها باشد، البته از کسانی که نمی‌خواهند به سربازی بروند بودجه‌ای برای این کار در نظر بگیریم اما همچنان سربازی اجباری و طبقاتی شده است و در همه جای دنیا هم به همین منوال می‌باشد.

صندوق‌های بازنشستگی به مرحله ورشکستگی رسیده‌اند

وی افزود: وضعیت صندوق‌های بازنشستگی کشور به نقطه‌ای رسیده که به مرحله ورشکستگی نزدیک شده‌اند و پاسخگوی پرداخت حقوق مستمری بگیران نیست. جمعیت کشور‌یه سمت کهنسالی در حرکت است و ما مجبور هستیم به بین انتخاب‌های بد و بدتر در این موضوع تصمیمات بد را انتخاب و اعمال کنیم و من از رای خود در این موضوع دفاع می‌کنم.

امضای استیضاح وزیر کشور کار غلطی بود

خضریان تأکید کد: در موضوع استیضاح وزیر کشور سؤال شد که باید بگویم کسانی که استیضاح را امضا کردند، کارغلطی انجام داده‌اند که در رسانه هم اسامی آن‌ها منتشر شده است. من نه تنها امضا نکردم بلکه در مصاحبه‌های خود اعلام کردم که وزیر کشور نباید معاون خود را تغییر دهد و معاون سیاسی وزیر کشور مظلوم واقع شده است و تنها نماینده‌ای بودم که در مراسم تقدیر از معاون سیاسی وزیر کشور حاضر شدم و به او لوح تقدیر اهدا کردم.

باید دست انحصار در بازار خودرو کوتاه شود

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در موضوع پیچیده خودرو، مجلس برای اینکه قیمت‌ها را بشکند بحث خودرو‌های دست دوم را پیش کشید، این قانون اگر عملیاتی شود و دولت ارز را تأمین کند و یا با ارز آزاد که مردم خودشان تأمین می‌کنند و یا حتی دولت درصد گمرک آن را کمتر کند می‌تواند تحولی در بازار خودرو ایجاد کند و معتقدم باید دست انحصار در بازار خودرو کوتاه شود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

درخشش بانوان در «شبی که آسمان گریست»
کارگردان نمایش مطرح کرد:

درخشش بانوان در «شبی که آسمان گریست»

آثار هنرمندان بر بیلبورد‌های کرج
رئیس انجمن هنر‌های تجسمی البرز مطرح کرد:

آثار هنرمندان بر بیلبورد‌های کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *