آخرین اخبار
یادداشت اختصاصی «البرزخاتون»:

۵۰ نفر از یاران امام زمان (عج)، زنان هستند

زنان در هنگام ظهور نقش پررنگی دارند، به گونه‌ای که از ۳۱۳ نفر یاران حضرت مهدی (عج)، پنجاه نفرشان از زنان هستند.
اشتراک گذاری
17 آذر 1402
108 بازدید
کد مطلب : 4941

انسیه تنوره، مدرس دانشگاه در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری «البرزخاتون» نوشت: زنان در آخرالزمان ویژگی‌هایی دارند که معصومین در روایت‌های مختلف به آن‌ها اشاره کرده‌اند از جمله اینکه در حدیثی از حضرت علی (ع) است که در توصیف این زنان می‌فرمایند:

«یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَهِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَهِ نِسْوَهٌ کَاشِفَاتٌ عَارِیَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّینِ دَاخِلَاتٌ فِی الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِی جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ»: در آخرالزمان و نزدیک شدن قیامت -که بدترین دوران هاست- زن‌هایی ظاهر می‌شوند که برهنه و لخت می‌باشند، زینت‌های خود را آشکار می‌سازند، به فتنه‌ها داخل می‌شوند و به سوی شهوت‌ها می‌گرایند و به سوی لذت‌ها میشتابند، حرام‌های الهی را حلال میشمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود.

و همچنین در حدیث دیگری است از امام باقر(ع) آمده که فرمودند: «إذا تشبه الرجال بالنساء، و النساء بالرجال، و اکتفی الرجال و بالرجال، و النساء بالنساء»: هنگامی که مرد‌ها خود را شبیه زنان و زنان خود را شبیه مردان کنند. آن گاه که مردان به مردان اکتفا کرده و زنان به زنان اکتفا کنند.

با توجه به خصوصیاتی که از زنان آخرالزمانی در کلام معصومین به آن‌ها اشاره شده، مشخص می‌شود که فتنه‌ای بزرگ مردم را خصوصاً زنان را در برخواهد گرفت، فتنه‌ای که در آن ارزش‌ها به ضدارزش و ضدارزش به ارزش تبدیل خواهد شد، به گونه‌ای که شیطان گناه را در نزد آن‌ها زینت می‌دهد و افراد چون سحرشدگان در مسیر گمراهی حرکت می‌کنند و چه گمراهی از این بالاتر که انسان قدرت تشخیص حق از باطل را ندهد، مگر اینکه اشخاص همچون کوهی استوار بر پای اعتقادات و ارزش‌های خود بایستند و با دل‌فریبی‌های زمان خود همسو نگردند و این امر میسر نمی‌شود مگر بر مداومت و تجدید و ازدیاد‌ایمان به واسطه عمل به دستورات الهی و هضم نشدن در دنیای مادی، البته شایان ذکر است که تمامی این فتنه‌ها آزمایش و ابتلایی بر سنجنش‌ایمان افراد است.

باید گفت همان طور که در آخرالزمان بعضی از زنان عامل فتنه‌انگیزی هستند و برای رسیدن به مقاصد دنیای فانی بدن خود را با پوشش‌های نامناسب در ملأ عام به نمایش می‌گذارند، اما در مقابل زنانی را هم داریم که با حفظ حیا و عفت و استواری بر‌ایمان خود هم رنگ جماعت نشده‌اند و در جهت تبیین مسائل دین در عرصه‌های مختلف در حال تلاش و کار هستند و مجاهدانه با پوشش چادر خود رنگ دیگری به جامعه می‌دهند، رنگی از نوع صبغه الله و چه رنگی زیباتر از رنگ اطاعت و بندگی خدا و البته از همچون زنانی است که هنگام ظهور پا در رکاب منجی آخرالزمان خواهند بود.

زنان به هنگام ظهور

زنان این توانمندی را دارند که در رکاب امام زمان (عج) باشند، جابربن یزید جعفی، ضمن حدیث مفصلی از امام باقر(ع) در بیان برخی نشانه‌های ظهور نقل کرده که و یجیی ء واللّه ثلاث مأه و بضعه عشر رجلاً فیهم خمسون امراه یجتمعون بمکه علی غیر میعاد قزعا کقزع الخریف یتبع بعضهم و هی الآیه الّتی قال اللّه: «أینما تکونوا یأت بکم اللّه جمیعا إنّ اللّه علی کلّ شی ء قدیر: به خدا سوگند، سیصد و سیزده نفر می‌آیند که پنجاه نفر از این عده زن هستند که بدون هیچ قرار قبلی در مکه کنار یکدیگر جمع خواهند شد. این است معنای آیه شریفه: «هرجا باشید خداوند همه شما را حاضر می‌کند. زیرا او بر هر کاری توانا است.»

قطعاً این زنان از زنانی هستند که در اطاعت و بندگی نزد خدا سرآمد هستند و دارای قدرت مدیریت و رهبری بالایی می‌باشند که می‌توانند به مناطق و سرزمین‌های مختلف برای اجرای مأموریت‌های محوله از سوی حضرت مهدی (عج) روانه شوند و یا در سرزمین‌های خود حکمرانی کنند.

به هر حال آنچه مسلم است، آن است که زنان در هنگام ظهور نقش پررنگی دارند، به گونه‌ای که از ۳۱۳ نفر یاران حضرت مهدی (عج)، پنجاه نفرشان از زنان هستند.

بنابراین بر ما زنان واجب هست تا هر چه بیشتر با توجه به حفظ تحکیم خانواده، ارتقاء و خودساختگی درونی در صدد پیشبرد اهداف تمدن نوین اسلامی باشیم و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره… با حفظ حیا و حجاب و مدیریتی قوی به عنوان سرباز در رکاب امام زمان (عج) خدمت کنیم و در آماده‌سازی زمینه ظهور برای تحقق عدالت جهانی توسط منجی آخر الزمان نقش ویژه‌ای را ادا کنیم.

و خوب است که بدانیم اگر در‌امید و آرزوی خدمت به آن حضرت باشیم و ظهور را درک کنیم به اذن خدا، می‌توانیم جز رجعت‌کنندگان زمان ظهور باشیم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *