آخرین اخبار
معاون سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با «البرزخاتون»:

۴۰۰ فیلم کانون در سینما دانش‌آموزی اکران می‌شود

معاون سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: حدود ۴۰۰ فیلم و انیمیشن در کانون تولید شده و در سینما دانش‌آموزی این آثار به نمایش گذاشته می‌شود.
اشتراک گذاری
23 آذر 1402
86 بازدید
کد مطلب : 5359

میرفرزان حسینی‌اطهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: بحث سینمای دانش‌آموزی حدود چند ماه قبل از سوی وزیر آموزش و پرورش در کانون کودک و نوجوان پرورش فکری افتتاح شد و این ظرفیت قرار است که گسترش و توسعه یابد و روز گذشته این سینما در البرز افتتاح شد.

معاون سینمایی و سمعی بصری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: هدف از افتتاح سینما این است که بچه‌ها در دسته‌های تعریف شده فیلم‌های خاصی را که کارشناسان تعریف می‌کنند، در قالب حضور‌های دانش‌آموزی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ببینند و در کنار این موضوع فعالیت‌های فرهنگی، تئاتر و جلسات توضیحی و مسابقه هم برگزار خواهد شد که جذابیت لازم را داشته باشد.

وی افزود: عنوان اصلی طرح سینمای دانش‌آموزی است به این دلیل که مخاطب اصلی دانش‌آموزان هستند، حتی در مراحل آینده فیلم‌ها توسط دانش‌آموزان انتخاب خواهد شد و فضا به صورت گروهی شکل گرفته و در قالب دوستان خودشان این فضا رقم خواهد خورد که جذابیت داشته و تأثیرگذاری لازم را دارد.

حسینی تصریح کرد: بسیاری از این فیلم‌ها آثاری هستند که جزء افتخارات کانون هستند، حدود ۴۰۰ فیلم و انیمیشن در کانون تولید شده و بسیاری از این فیلم‌ها از سوی دانش‌آموزان دیده نشده است، تفاوت آن را فیلم دیدن به صورت فردی و پلتفرم‌ها در این است که آن‌ها در فضایی کاملاً شخصی و فردی فیلم می‌بینند و در اینجا با حضور کارشناسان و به صورت هدایت شده و در بستری روحی و جمعی است که زمینه تأثیرگذاری و تأثیرپذیری به مراتب فراهم می‌شود و جزء فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مدرسه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بخش معاونت تولید کانون بر اساس نگاه کارشناسی که دارند فیلم‌ها را متناسب با گروه سنی و جنسیت انتخاب می‌کنند.

این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: سینما دانش‌آموزی ظرفیت بسیارخوبی است و به نظر من بحث کانون و مدرسه بایستی از طرف آموزش و پرورش و از طرف کانون به صورت جدی دنبال شود زیرا که جزء پروژه‌های مورد مطالبه وزیر آموزش و پرورش است. در طرح کانون مدرسه ظرفیت‌های کانون به عنوان پشتیبان فعالیت‌های پرورشی مدارس استفاده می‌شود که می‌تواند در روند و ارتقاء سطح فعالیت‌های مدارس مؤثر باشد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *