آخرین اخبار
مدرس حوزه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

کاهش آمار طلاق با سبک زندگی فاطمی

مدرس حوزه گفت: آمار بالای طلاق در عصر کنونی نشان می‌دهد که از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) دور شدیم.
اشتراک گذاری
13 آذر 1402
81 بازدید
کد مطلب : 4542

محدثه مددی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه (س) حلقه مفقوده زندگی در عصر کنونی است.

مدرس حوزه ادامه داد: آمار بالای طلاق در عصر کنونی نشان می‌دهد که از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) دور شدیم و فرهنگ غربی در بنیان خانواده ریشه دوانده است.

وی افزود:‌ ایمان به خدا، ولایت‌پذیری، صبر، گذشت، حجاب، عفاف، و حفظ جایگاه زن از مهمترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است.

مددی تصریح کرد: امروز با پدیده جابه‌جایی نقش‌ها در خانواده مواجه هستیم و یکی از علل طلاق در استان البرز و سراسر کشور نیز همین موضوع است.

مدرس حوزه گفت: روی آوردن زنان به کار‌های سخت و مردانه ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و در برخی از خانواده‌ها زن‌ها نان‌آور خانه شده‌اند و مرد‌ها زندگی را جدی نگرفته‌اند.

وی بیان کرد: ساده‌زیستی در زندگی امروز جای خود را به تجمل‌گرایی داده است که این مهم در سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) جایگاهی ندارد.

مددی گفت: حضرت فاطمه (س) حجاب خود را مقابل شخص نابینا حفظ کردند و اذعان داشتند که خداوند ناظر بر اعمال ماست، مرد نمی‌بیند، اما من باید بر آنچه که دین مبین اسلام متذکر شده، پایبند باشم.

مدرس حوزه ادامه داد: دشمن در سال گذشته، حجاب که یک مؤلفه قدرت در نظام است را مورد هجمه قرار داد و برخی آگاهانه یا ناآگاهانه همراه دشمن شدند، زیرا ما رسالت اصلی حجاب را تبیین نکردیم و دشمن از این خلاء جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کرد.

وی افزود: دوران غیبت، عصر امتحان‌های بزرگ الهی است و شما در هر لحظه و زمان امتحان می‌شوید و باید با چنگ زدن به ریسمان ولایت و‌ ایمان از این امتحان‌ها سربلند بیرون آیید.

مددی در خاتمه خاطرنشان کرد: زوجین جوان برای تجربه یک زندگی شیرین باید سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند، زیرا دشمن شبانه‌روز تلاش می‌کند تا بنیان خانواده را در هدف قرار دهد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *