آخرین اخبار
بانوی هنرمند البرزی در گفتگو با «البرزخاتون»:

چراغ تئاترِ البرز به همت هنرمندان روشن است

بانوی هنرمند البرزی گفت: چراغ هنر نمایش در البرز به وسیله هنرمندان روشن نگه داشته شده و هنرمندان بدون هیچ حمایتی نمایش خود را روی صحنه می‌برند.
اشتراک گذاری
09 آبان 1402
144 بازدید
کد مطلب : 1213

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زهرا رضایی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: من از دوران نوجوانی به واسطه شرکت در کلاس‌های بازیگری تجربه اجرای تئاتر را داشتم و اکنون حدود ۸ سال است که به صورت تخصصی به کار بازیگری تئاتر مشغول هستم.

هنرمند تئاتر البرزی ادامه داد: چراغ هنر نمایش در البرز به وسیله هنرمندان روشن نگه داشته شده و هنرمندان بدون هیچ حمایتی نمایش خود را روی صحنه می‌برند.

وی افزود: تئاتر شهر کرج در نقطه‌ای کور واقع شده و شهروندان از اجرا‌های نمایش در البرز مطلع نیستند و برای دیدن تئاتر به تهران ‌می‌روند و این درد بزرگی است.

رضایی تصریح کرد: مسئولین شهری حتی از اختصاص یک بیلبورد به هنرمندان نمایش دریغ می‌کنند و مشکل مخاطب در تئاتر البرز یک مشکل جدی است.

این هنرمند گفت: تداوم بی‌مهری‌ها و دادن قول‌های واهی به هنرمندان باعث شده که هنرمندان تئاتر البرز در تهران هنر خود را عرضه کنند و هنر خود را به نام استانی دیگر به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر استانی تنها رویداد هنری و خاص هنر نمایش در البرز است و هر سال دامنه اجرای آن به دلیل کمبود بودجه و عدم حمایت ویژه از هنرمندان کوچک‌تر می‌شود.

رضایی افزود: سال ۱۳۹۷ کلنگ تئاتر شهر کرج‌زده شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده و هنرمندان نمایش از نداشتن سالن استاندارد اجرای نمایش رنج می‌برند و اینقدر از ضعف زیرساخت‌های هنری گفتند و اتفاقی حاصل نشده که سکوت را بر حضور ترجیح دادند.

این هنرمند تأکید کرد: تئاتر هنری زنده و پویاست و به مخاطب وابسته است و سخت‌ترین مفاهیم را می‌توان با زبان نمایش به نسل آینده کشور منتقل کرد اما مسئولین به اهیمت این هنر پی نبردند و در برنامه‎‌ها و مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی و استانی جای این هنر خالی است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم متولیان فرهنگی البرز صدای هنرمندان نمایش را بشنوند و با توسعه زیرساخت‌های هنری نیاز فرهنگ و هنری شهروندان را در استان تأمین کنند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *