آخرین اخبار
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با «البرزخاتون»؛

زنان به خاطر حفظ شغل، مادر نمی‌شوند

متخصص زنان و زایمان گفت: امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های بانوان است و بسیاری به همین دلیل از نعمت مادر شدن بی‌نصیب می‌مانند.
اشتراک گذاری
06 آبان 1402
85 بازدید
کد مطلب : 889

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ خدیجه مقدم در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: دولت اقدامات خوبی در حوزه حمایت از جوانی جمعیت انجام داده اما هنوز نتوانستیم کشور را از مشکل جوانی جمعیت نجات دهیم.

متخصص زنان و زایمان ادامه داد: امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های بانوان برای بارداری است، زیرا کارفرما هیچ تضمینی نمی‌دهد که پس از بارداری با داشتن بچه جایگاه شغلی زنان را حفظ کند.

وی افزود: بانوانی به مطب مراجعه و به همین دلیل برای سقط جنین اقدام می‌کنند، زیرا مادر آرامش خاطر ندارد، از طرفی برای تأمین معیشت به درآمد احتیاج دارد و مجبور است که به نداشتن فرزند رضایت دهد.

مقدم تصریح کرد: دولت برای این مهم نیز تدابیری بیندیشد، زیرا کارفرمایان به این موضوع توجهی ندارند و فقط بانوان شاغل در مراکز دولتی که شغل رسمی دارند، امنیت شغلی دارند اما زنانی که شغل قراردادی دارند، هیچ امنیت شغلی ندارند.

این متخصص بیان کرد: ما اگر بتوانیم آمار سقط جنین را در کشور کنترل و مدیریت کنیم، قطعاً مشکل جوانی جمعیت حل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز آمار سقط‌های عمدی جنین در کشور نگران‌کننده است و باید با فرهنگ‌سازی خانواده‌ها را متوجه این تصمیم اشتباه‌شان کنیم.

مقدم افزود: مادران شاغل از ترس از دست دادن شغل اصلاً به بارداری فکر نمی‌کنند و‌ امیدوارم حرف من به عنوان متخصص به گوش مسئولین برسد زیرا مادران بسیاری به این دلیل از نعمت مادر شدن بی‌نصیب می‌مانند.

این متخصص تأکید کرد: عدم باروری زنان نیز باعث شده تا سن ابتلا به بیماری‌های مزمن و حتی سرطان‌ها کاهش یابد، زیرا باروری باعث سلامت زن می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: من به عنوان متخصص می‌دانم که هیچ‌گاه این شغل‌ها ضامن تنهایی من در دوران پیری نیست، اما باید با فرهنگ‌سازی، بانوان و زوجین را نسبت به این موضوع متقاعد کنیم زیرا دوران طلایی بارداری زوجین در سایه تصمیمات نابخردانه از دست می‌رود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *