آخرین اخبار
مدرس دانشگاه در گفتگو با «البرزخاتون»:

پیری جمعیت با ازدواج دهه‌شصتی‌ها حل می‌شود

مدرس دانشگاه گفت: مشکل پیری جمعیت کشور با ازدواج و فرزندآوری جوانان دهه‌شصتی حل می‌شود.
اشتراک گذاری
17 آبان 1402
86 بازدید
کد مطلب : 1935

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زهرا سعادت در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت:دولت سیزدهم با اهدای تسهیلات می‌خواهد آمار بالای تجرد دهه‌شصتی‌ها را کاهش دهد.

مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه جمعیت ادامه داد: اگرچه این اقدام بسیار مفید است، اما مشکل این دهه با اعطای وام حل نمی‌شود.

وی افزود: من در تمامی کلاس‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با دهه‌شصتی‌هایی مواجه هستم که اصلاً تصمیمی برای ازدواج ندارند.

سعادت تصریح کرد: وقتی سن ازدواج به ویژه برای بانوان بالا می‌رود؛ انتخاب برایشان سخت می‌شود و با درایت عقلی که دارند، نمی‌توانند فرد مورد علاقه خود را پیدا کنند.

این مدرس دانشگاه گفت: آمار تجرد جوانان دهه‌شصتی بسیار بالاست، زیرا ما در دهه ۶۰ با یک انفجار جمعیتی روبرو بودیم و چون مدیریت و ساماندهی لازم انجام نشد، تبلیغات ضد جمعیتی از همین هنگام آغاز شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز مشکل جمعیت کشور ازدواج و فرزندآوری همین جوانان دهه‌شصتی حل می‌شود.

سعادت افزود: باید جوانان را متوجه عواقب تنهایی در دوران کهنسالی و پیری کنیم، زیرا فرصت طلایی خود را از دست می‌دهند و در آینده با سندرم آشیانه خالی روبرو هستند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: بخش قابل توجهی از مشکل جمعیت با فراهم‌سازی بستر ازدواج جوانان فراهم می‌شود.

وی گفت: دشمن در سال‌های اخیر بر روی جنس زن در کشور سرمایه‌گذاری کرد که با ترویج سبک زندگی غربی، جوانان را نسبت به ازدواج بدبین کند، اما در مقابل دست‌های ما نیز برای مقابله با جنگ روانی دشمن خالی است و جوانان نیز صرفاً با اعطای تسهیلات تن به ازدواج نمی‌دهند.

سعادت ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که با جهاد تبیین و روشنگری موضوع ازدواج و تحکیم بنیان خانواده را برای جوانان بازگو کنیم.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: مشکل پیری جمعیت در کشور جدی است و اکنون نیز کاهش جمعیت دانش‌آموزان در کشور مشهود است و باید با اقدامات سنجیده و برنامه‌ریزی شده به مقابله با پدیده پیری جمعیت برویم و نباید برای این مهم از ازدواج جوانان غافل شویم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *