آخرین اخبار
یادداشت اختصاصی «البرزخاتون»:

عدالت، مهمترین مولفه حکومت مهدوی است

«عدالت» که به عنوان مهمترین مولفه حکومت مهدوی است، همان موضوعی که امروز همه در جستجو و تشنه آن هستند.
اشتراک گذاری
05 آبان 1402
114 بازدید
کد مطلب : 782

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ انسیه تنوره، مدرس دانشگاه در یادداشتی اختصاصی برای «البرزخاتون» نوشت: حضرت رسول (ص) می‌فرمایند: «مهدی از فرزندان من است و اسم او اسم من و کنیهٔ او کنیهٔ من است».

‌از مشهورترین القاب آن حضرت، مهدی است، امام باقر (ع) می‌فرمایند: «هنگامی که مهدی ما قیام کند، ثروت‌ها را به طور مساوی تقسیم و در جامعه به عدالت و دادگری رفتار می‌کند. هر کس از او اطاعت کند از خداوند اطاعت کرده است و هر کس او را نافرمانی کند از خدا نافرمانی کرده است و آن حضرت را مهدی نامیده‌اند چون به امور پنهان و نهانی هدایت می‌گردد. »

‌از دیگر القاب آن حضرت موعود، قائم است و امام باقر (ع) فرمودند: «او را قائم نامیدند، برای آن که قیام به حق خواهد کرد. »

اسم حضرت در کتب ادیان

اسم آن بزرگوار در کتب مختلف دینی به این شرح اس: در صحف ابراهیم «صاحب» و« قائم»؛ در زبور «ماشیع»؛ در تورات «مهمید آخ»، در انجیل «سروش ایزد»؛ در زرتشت «خسرو»؛ در کتاب مجوس «پسر انسان»؛ در عهد جدید «ویشن»؛ در کتاب ریگ «ودا»، لازم به ذکر است که از آن حضرت با نام‌های مختلف دیگری در سایر کتب غیرالهی نام برده شده است که از ذکر آن‌ها در این مجال خودداری می‌کنیم.

آیا آن حضرت ازدواج کرده‌اند؟

۳ حالت برای آن حضرت می‌توان در نظر گرفت:
۱_اساساً آن حضرت ازدواج نکرده‌اند
۲_ازدواج انجام گرفته اما فرزند ندارند
۳_ازدواج کرده‌اند و صاحب فرزند می‌باشند

اقوال متفاوتی در هر سه حالت وجود دارد که از سندیت کافی و وافی برخوردار نیستند لازمه پذیرش اول آن است که حضرت یکی از سنت‌های مهم اسلامی را ترک گفته باشد که بنا به قائده اهم و مهم مسأله غیبت از مسأله ازدواج از اهمیت بیشتری برخوردار هست که این اشکال را برطرف می‌کند.

و در مورد دوم اگر بپذیریم همسری دارند این سؤال دوباره پیش می‌آید که آیا عمر او هم مانند آن حضرت طولانی است یا از دنیا رفته‌اند که در هر دو حالت هیچ سندی موجود نمی‌باشد.

و اما در مورد سوم باید گفت که اگر آن حضرت زن و فرزند داشته باشند این همه اولاد در طی این سال‌ها در جست و جوی اصل خویش می‌افتند و این مسأله با فلسفه غیبت سازگار نیست.

در کل باید گفت این موارد ممکن است برای بشر مورد سؤال باشد اما پاسخ به این سؤالات که سند محکم و رسمی در دست نداریم، نمی‌‎تواند مانع و خللی در بحث مهدویت و ظهور ایجاد کند چرا که مسأله مهم برای بشریت نجات از ظلم و رسیدن به حکومت جهانی توسط منجی آخرالزمان است که در تمامی کتب الهی و غیر الهی پیش‌بینی ظهورش را کرده‌اند.

حضرت مهدی (عج) و همراه داشتن نشانه‌هایی از پیامبران

حضرت زین العابدین (ع) می‌فرمایند:« در قائم ما نشانه‌هایی از هفت پیامبر وجود دارد، از حضرت آدم و نوح، طول عمر است، از حضرت ابراهیم ولادت پنهانی و و کناره‌گیری از مردمان است. نشانه‌اش از حضرت موسی، استمرار و ترس و غیبت است و از حضرت عیسی، اختلاف مردم در حق اوست، از حضرت ایوب فرج بعد از شدت و گشایش پس از گرفتاری است و اما نشانه‌اش از حضرت محمد (ص) خروج او با شمشیر است. »

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *