آخرین اخبار
روان‌پزشک در گفتگو با «البرزخاتون»:

صف‌های روانپزشکی برای زیبارویان مصنوعی

یک روانپزشک گفت: با فراگیری جراحی‌های زیبایی بین بانوان و آقایان، میزان مراجعه به مراکز روانشناسی و روان‌درمانی افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
20 آبان 1402
96 بازدید
کد مطلب : 2176

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زهرا جواهری در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: با فراگیری جراحی‌های زیبایی بین بانوان و آقایان، میزان مراجعه به مراکز روانشناسی و روان‌درمانی افزایش یافته است.

روانپزشک ادامه داد: امروز با مراجعه‌کنندگانی مواجه هستیم که عمل‌های غیرضرور انجام دادند و زیبایی خود را به خطر انداختند و اکنون افسردگی به سراغ آن‌ها آمده است.

وی افزود: برخی از متقاضیان بعد از عمل جراحی زیبایی نه تنها زیبا نمی‌شوند بلکه زشت‌تر هم می‌شوند.

جواهری تصریح کرد: زیبایی که خداوند به انسان‌ها داده ذاتی است، بنابراین برخی زیبایی ظاهری و عده‌ای زیبایی باطنی دارند و نمی‌توان به چشم قضاوت کرد.

وی گفت: بخش قابل توجهی از عمل‌های جراحی به تبلیغات رسانه‌ای منفی برمی‌گردد، زیرا دشمن می‌خواهد زن مسلمان ایرانی را درگیر زیبایی و عمل‌های آن کند تا از رسالت اصلی خود یعنی مادری و همسری غافل شود.

این روانپزشک ادامه داد: تعداد مراجعه‌کنندگان ما از بابت افسردگی ناشی از جراحی زیبایی هر روز بیشتر می‌شود، در صورتی که در گذشته‌ای نه چندان دور یک دانه از این افراد نداشتیم.

جواهری افزود: متأسفانه برخی از بانوان به دلیل نارضایتی از عمل‌های جراحی منزوی شدند و حتی با این موضوع کنار نیامده و از خانه بیرون نمی‌آیند و خانواده‌ها از ما درخواست درمان این افراد را دارند.

وی تأکید کرد: هر آن چیزی که در رسانه می‌بینید، واقعی نیست. بسیاری از این تصاویر فتوشاپ است و برخی گول این تبلیغات کذب را می‌خورند و تا آخر عمر درگیر آن می‌شوند.

این روانپزشک گفت: برخی از مراجعه‌کنندگان باید تا پایان عمر دارو روانی مصرف کنند تا بتوانند با این موضوع کنار آیند، بنابراین با تبلیغات رسانه‌ای خود را زیر تیغ جراحی نبرید.

جواهری در خاتمه خاطرنشان کرد: زیبایی خود را با جراحی‌های غیرضرور به خطر نیندازید، زیرا خداوند همه انسان‌ها را زیبا خلق کرده و از گذشته تا عصر کنونی زیبایی در سادگی است.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *