آخرین اخبار
متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با «البرزخاتون»:

آمار ابتلا به ایدز در میان زنان افزایش یافت

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برخلاف سال‌های اخیر سهم زنان در آمار ابتلا به ایدز نسبت به مردان رو به افزایش است.
اشتراک گذاری
11 آذر 1402
26 بازدید
کد مطلب : 4393

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ نازنین صفری در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: برخلاف سال‌های اخیر سهم زنان در آمار ابتلا به ایدز نسبت به مردان رو به افزایش است.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: تشخیص بیماری ایدز پس از بروز علائم و نشانه‌های بیماری از طریق آزمایش خون انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون هیچ نوع واکسن و درمانی برای این بیماری ساخته نشده و رعایت اصول بهداشتی امری مهم و ضروری برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

صفری تصریح کرد: بیشترین میزان ابتلا به بیماری ایدز از طریق سرنگ آلوده و سپس رابطه جنسی صورت می‌گیرد، اما مادر مبتلا به این ویروس تحت نظر متخصصین می‌تواند فرزندی سالم به دنیا بیاورد.

این متخصص گفت: با توجه به اینکه در گذشته سریالی با موضوع ایدز از تلویزیون پخش شد و توانست افکار عمومی را نسبت به این بیماری آگاه کند، رسانه ملی می‌تواند با ساخت یک اثر فاخر در خصوص این بیماری در روشنگری اعضای جامعه نسبت به این ویروس نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه خانواده‌ها شناخت دقیقی از بیماری ایدز ندارند و به عقیده من والدین به ویژه مادران باید با شناخت دقیق این بیماری فرزندان خود را آگاه کنند تا با یک اقدام اشتباه مبتلا به این بیماری نشوند.

صفری افزود: مقام معظم رهبری از اهمیت جهاد تبیین سخن گفتند و در امر پزشکی نیز این مهم بسیار ضروری است و می‌توان با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی، آمار ابتلا به این بیماری را به طرز غیرقابل‌باوری کاهش داد.

این متخصص در خاتمه خاطرنشان کرد: بیماری ایدز همچنان در رده بیماری‌های غیرقابل‌درمان است، اما شناسایی به موقع این بیماری می‌تواند در درمان بسیار مؤثر باشد و فرد مبتلا همانند افراد عادی در جامعه به زندگی خود ادامه دهد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *