آخرین اخبار
منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با «البرزخاتون»:

سریال «یوسف پیامبر» همچنان مخاطب دارد

منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال « یوسف پیامبر» پس از گذشت ۱۵ سال از اولین پخش آن مجدد با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد.
اشتراک گذاری
18 آذر 1402
101 بازدید
کد مطلب : 4992

مریم عابدینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری«البرزخاتون» گفت: سریال « یوسف پیامبر» به نویسندگی و کارگردانی مرحوم فرج‌الله سلحشور پس از گذشت ۱۵ سال از اولین پخش آن مجدد با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد.

منتقد سینما و تلویزیون ادامه داد: یوسف پیامبر، ایوب پیامبر و مردان آنجلس از ساخته‌های مرحوم سلحشور است که همواره با استقبال مخاطبان روبرو بوده و هست.

وی افزود: داستان‌های قرآنی به واسطه قصه جذاب و عبرت‌آموزی که در دل خود دارند، ناخودآگاه برای مخاطب جذاب است.

عابدینی تصریح کرد: مخاطب تشنه محتوای خوب و تأثیرگذار است و همواره با داستان‌های قرآنی ارتباط برقرار می‌کند و با بازپخش هر باره آن به تماشای این نوع سریال‌ها می‌نشیند.

این منتقد گفت: فیلمسازان باید با نیازسنجی به سمت ساخت آثار هنری متناسب با ذائقه مخاطب بپردازند، در صورتی که ضعف فیلمنامه در آثار سینمایی و تلویزیونی مشهود است زیرا از گنجینه داستان‌های قرآنی غافل هستند.

وی ادامه داد:‌ امیدوارم فیلمسازان راه سلحشور‌ها را ادامه دهند و با ساخت داستان‌های قرآنی، مخاطب را به رسانه ملی بازگردانند.

عابدینی افزود: مخاطب رسانه ملی هر روز کاهش یاقته و گرایش به سمت سینمای خانگی افزایش یافته است و متأسفانه سینمای خانگی نیز با شکست برخی چارچوب نمی‌تواند الگوی خوبی در جامعه باشد.

این منتقد بیان کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که با دنیای رسانه عجین شده‌ایم و رسانه‌ای می‌تواند در این کارزار موفق شود که برای هر مخاطب، در هر رده سنی محتوای خوب و تأثیرگذار داشته باشد و اگر نتواند این نیاز را تأمین کند، مخاطب خود را از دست می‌دهد.

وی تأکید کرد: مرحوم فرج‌الله سلحشور برای ساخت یک اثر هنری، سال‌ها تحقیق و پژوهش کرد تا بتواند یک فیلم فاخر در‌ شان مخاطب بسازد و فیلم‌سازان باید این راهی را که سلحشور رفت را بروند تا بتوانند فیلمی تأثیرگذار و مخاطب‌پسند تولید کنند.

عابدینی در خاتمه خاطرنشان کرد: سریال یوسف پیامبر اگر ده‌ها بار دیگر از رسانه ملی پخش شود، باز مخاطب برای دیدن آن لحظه‌شماری می‌کند زیرا داستان‌های قرآنی همواره زنده و تأثیرگذار است.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *