آخرین اخبار
«البرزخاتون» گزارش می‌دهد؛

سبک زندگی فاطمی نیاز جامعه است

سبک زندگی حضرت فاطمه (س) الگویی برجسته برای زنان و دختران است تا خود را در مقابل هجمه‌های دشمن بیمه کنند.
اشتراک گذاری
20 آذر 1402
98 بازدید
کد مطلب : 5182

به گزارش گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ سبک زندگی حضرت فاطمه (س) نیاز جامعه کنونی و مؤلفه‌ای برای مقابله با سبک زندگی غربی است.

امروز دشمن تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده تا بنیان خانواده را هدف قرار دهد زیرا خود از نداشتن خانواده به نابودی رسیده است.

سبک زندگی حضرت فاطمه (س) الگویی برجسته برای زنان و دختران است تا خود را در مقابل هجمه‌های دشمن بیمه کنند.

کاهش آمار طلاق با سبک زندگی فاطمی

محدثه مددی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه (س) حلقه مفقوده زندگی در عصر کنونی است.

مدرس حوزه ادامه داد: آمار بالای طلاق در عصر کنونی نشان می‌دهد که از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) دور شدیم و فرهنگ غربی در بنیان خانواده ریشه دوانده است.

وی افزود:‌ایمان به خدا، ولایت‌پذیری، صبر، گذشت، حجاب، عفاف، و حفظ جایگاه زن از مهمترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است.

مددی تصریح کرد: امروز با پدیده جابه‌جایی نقش‌ها در خانواده مواجه هستیم و یکی از علل طلاق در استان البرز و سراسر کشور نیز همین موضوع است.

مدرس حوزه گفت: روی آوردن زنان به کار‌های سخت و مردانه ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و در برخی از خانواده‌ها زن‌ها نان‌آور خانه شده‌اند و مرد‌ها زندگی را جدی نگرفته‌اند.

وی بیان کرد: ساده‌زیستی در زندگی امروز جای خود را به تجمل‌گرایی داده است که این مهم در سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) جایگاهی ندارد.

مددی گفت: حضرت فاطمه (س) حجاب خود را مقابل شخص نابینا حفظ کردند و اذعان داشتند که خداوند ناظر بر اعمال ماست، مرد نمی‌بیند، اما من باید بر آنچه که دین مبین اسلام متذکر شده، پایبند باشم.

مدرس حوزه ادامه داد: دشمن در سال گذشته، حجاب که یک مؤلفه قدرت در نظام است را مورد هجمه قرار داد و برخی آگاهانه یا ناآگاهانه همراه دشمن شدند، زیرا ما رسالت اصلی حجاب را تبیین نکردیم و دشمن از این خلاء جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کرد.

وی افزود: دوران غیبت، عصر امتحان‌های بزرگ الهی است و شما در هر لحظه و زمان امتحان می‌شوید و باید با چنگ زدن به ریسمان ولایت و‌ایمان از این امتحان‌ها سربلند بیرون آیید.

مددی در خاتمه خاطرنشان کرد: زوجین جوان برای تجربه یک زندگی شیرین باید سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند، زیرا دشمن شبانه‌روز تلاش می‌کند تا بنیان خانواده را در هدف قرار دهد.

خرده‌فرهنگ‌های غربی تهدیدی برای بنیان خانواده

مرضیه عسگری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی به طرز غیرقابل‌باوری در حال عادی‌سازی در کشور است.

مدرس دانشگاه ادامه داد: نگهداری ماهانه سگ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون آب می‌خورد و بعد همین خانواده‌ها از وضعیت معیشت می‌نالند.

وی افزود: دشمن آهسته و آرام خرده‌فرهنگ‌های غربی را در کشور وارد کرد و شبکه‌های اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام در این بین نقش چشم‌گیری داشتند.

عسگری تأکید کرد: امروز بخش قابل توجهی از دانشجویان رؤیای مهاجرت را در ذهن خود دارند، زیرا دشمن از غرب و آمریکا در ذهن نسل جوان ما مدینه فاضله ساخته است.

این مدرس دانشگاه گفت: باید حقیقت زندگی در غرب برای دانشجویان و نسل جوان بازگو شود، و حقانیت این موضوع را می‌توان از زبان افرادی که مهاجرت کردند، جویا شد.

وی بیان کرد: افرادی که امروز مهاجرت کردند و در کشور‌های غربی زندگی می‌کنند، نیز باز شاد نیستند و در حسرت بازگشت به ایران هستند اما مقاومت می‌کنند و سختی‌های بیشتری را به جان می‌خرند.

عسگری تأکید کرد: امنیت و آرامشی که در ایران وجود دارد، در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود و تنها در سبک زندگی ایرانی، زن جایگاه ویژه داشته و قلب خانه محسوب می‌شود.

این مدرس دانشگاه گفت: امروز سبک زندگی غربی در خودِ غرب شکست خورده و چیزی به نام خانواده وجود ندارد، حال همین دشمن می‌خواهد با ورود و نهادینه کردن این سبک زندگی، تیشه به ریشه بنیان خانواده ایرانی بزند.

وی ادامه داد: مدارس و دانشگاه‌ها باید در کنار بُعد آموزشی، به بُعد تربیتی نسل آینده نیز توجه ویژه داشته باشند، زیرا خلاء تربیتی در سیستم آموزشی کشور مشهود است.

عسگری افزود: سبک زندگی ایرانی – اسلامی برگرفته از بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) است و باید برای نسل جوان تبیین شود.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: سبک زندگی غربی تهدیدی برای بنیان خانواده است و نگهداری حیوانات در فرهنگ ما جایگاهی ندارد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *