آخرین اخبار
کارشناس سلامت در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

سبک زندگی غربی تهدیدی برای سلامت خانواده‌

کارشناس سلامت گفت: سبک زندگی غربی تیشه به ریشه سلامت خانواده‌ زده است زیرا متابولیسم بدن در این سبک زندگی به مرور و طولانی مدت آسیب می‌بیند.
اشتراک گذاری
10 آبان 1402
136 بازدید
کد مطلب : 1228

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ سعیده عسگری در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: مادر سالم می‌‎تواند خانواده‌ای سالم داشته باشد، بنابراین بانوان در محیط خانه به سلامت خود اهمیت دهند.

کارشناس سلامت مرکز بهداشت شماره ۲ کرج ادامه داد: افزایش وزن یکی از معضلات حدود ۹۰ درصد بانوانی است که به مراکز سلامت مراجعه می‌کنند زیرا چاقی سد ابتلا به انواع بیماری‌ها است.

وی افزود: چاقی نیز یکی از دلایل ناباروری است و ما برای زوجینی که بعد از ۶ ماه تا یک سال باردار نشده‌اند، تنظیم وزن را تجویز می‌کنیم.

عسگری تصریح کرد: سبک زندگی غربی تیشه به ریشه سلامت خانواده‌ زده است زیرا اعضای خانه تا دیر وقت بیدار هستند و صبح زود نیز همه خواب هستند و متابولیسم بدن در این سبک زندگی به مرور و طولانی مدت آسیب می‌بیند.

این کارشناس گفت: بانوان باید بعد از سن ۴۰ سالگی به طور روتین هر ۶ ماه یک بار آزمایش‌هایی برای بررسی سلامت خود دهند.

وی بیان کرد: بسیاری از بیماری‌ها به ویژه سرطان اگر زود و در زمان خود شناسایی شود، به میزان قابل توجهی قابل درمان است و این آزمایش‌های روتین این مهم را تشخیص می‌دهد.

عسگری گفت: بانوان حتماً ورزش را در سبک زندگی خود قرار دهند و کار‌های خانه به هیچ عنوان ورزش محسوب نمی‌شود.

این کارشناس ادامه داد: ورزش علاوه بر سلامت جسم باعث تقویت روح نیز می‌شود و اگر مادری بتواند خود ورزش کند و فرهنگ ورزش‌کردن را در خانه ترویج دهد، آینده سلامت خانواده خود را تضمین کرده است.

وی افزود: فشار خون و دیابت نیز خروجی سبک زندگی نادرست، عدم تحرک کافی و استفاده از غذا‌های آماده و کنسروی است.

عسگری تأکید کرد: اکنون در تمامی مراکز سلامت غربالگری بانوان به صورت رایگان برای بانوان ۵۰ سال به بالا انجام می‌شود.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: قدر سلامتی‌تان را بدانید زیرا گوهری گرانبهاست که فقط کسانی قدر آن را می‌دانند که آن را از دست داده باشند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *