آخرین اخبار
«البرزخاتون» گزارش می‌دهد؛

سبک زندگی حضرت فاطمه (س) رمز خوشبختی زوجین

سبک زندگی حضرت فاطمه (س) الگوی بی‌نظیر در مقابل نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی است که می‌خواهند الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان مسلمان ارائه کنند.
اشتراک گذاری
09 آذر 1402
82 بازدید
کد مطلب : 4140

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ از میان معصومین (ع) آن که زندگی پر برکتش به خصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می‌کند، وجود نازنین حضرت فاطمه (س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود. در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، مسلما پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

از مهم‌ترین و بارزتین قله‌های زندگی بانوی بزرگ اسلامی حضرت فاطمه (س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرالمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده، نوزادش محسن (ع) را سقط کرده و به شهادت رسید.

سبک زندگی فاطمی خانواده را بیمه می‌کند

مریم اسدی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حضرت فاطمه (س) الگویی بی‌بدیل برای دختران و زنان مسلمان در عصری است که دشمن با جنگ شناختی تلاش می‌کند تا ارزش را ضد ارزش، راست را دروغ و زشتی را زیبا جلوه دهد.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: ساده‌زیستی، ولایت‌پذیری، تربیت فرزندانی صالح، تعلیم مسائل دینی، حجاب و عفاف، مشارکت در مسائل سیاسی و اجتماعی و دفاع از حریم ولایت در سبک زندگی حضرت فاطمه (س) برجسته بود.

وی افزود: سبک زندگی فاطمی حریم خانه را حفظ و بنیان خانواده را مستحکم می‌کند، موضوعی که دشمن از نداشتن آن متضرر شده است.

اسدی تصریح کرد: امروز دشمن با جنگ شناختی تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده تا نسل نوجوان و جوان را از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) دور کند و به سبک زندگی غربی سوق دهد.

وی گفت: سبک زندگی غربی الگویی شکست‌خورده در غرب است و چیزی به نام خانواده در استکبار معنا ندارد و این کشور‌ها با سیل عظیمی از بچه‌هایی روبرو هستند که پدر و مادر آن‌ها مشخص نیست.

این کارشناس ادامه داد: زوجین جوان باید سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را سرمشق زندگی قرار دهند تا پایه‌های زندگی خود را محکم کنند و تا آخر عمر شاد و پیروز در کنار هم زندگی کنند.

اسدی افزود: حجاب نیز یکی از ویژگی‌های برجسته در سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است، موضوعی که دشمن در عصر کنونی مورد هجمه قرار داده زیرا می‌داند انتهای جاده برهنگی نابودی است.

وی بیان کرد: دشمن در فتنه سال گذشته سعی کرد با پررنگ کردن نقاط ضعف، مردم را نسبت به کشور بدبین کند و با موضوع دین می‌خواست بین مردم تفرقه بیندازد اما وحدت مهمترین مؤلفه پیشرفت در نظام است و نقشه‌های دشمن همه نابود شد.

این مدرس حوزه تأکید کرد: حجاب مؤلفه قدرت نظام و سنگری برای حفظ بنیان خانواده است، زنان باید با حفظ ارثیه حضرت زهرا (س) راه بانوی دو عالم را حفظ و از نهاد خانواده پاسداری کنند.

اسدی در خاتمه خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است و باید نسل جوان را با آن آشنا کرد تا مؤلفه قدرت نظام یعنی خانواده حفظ شود.

سبک زندگی حضرت فاطمه (س) حافظ خانواده است

مریم نیازی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ظرفیت همه ائمه (ع) و مقربین الهی در وجود نازنین حضرت فاطمه (س) جمع شده است.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت فاطمه (س) مظهر عظمت، کرامت و کمال هستند که برای هدایت آحاد جامعه الگو بوده و همه از وجود مبارک ایشان بهره می‌برند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) همان بانویی است که تا آخرین نفس برای نشر دین و عبادت بهتر پروردگار الهی تلاش و با جهاد تبیین رسالت خاندان اهل بیت (ع) را منتقل کردند.

نیازی تصریح کرد: دختران و زنان باید با تأسی از حضرت فاطمه (س) پرچم‌دار سبک زندگی بانوی دو عالم باشند.

این مدرس دانشگاه گفت: بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است، زیرا این حضرت در تمامی کار‌ها امر خداوند را اصل قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: در سبک زندگی حضرت فاطمه (س) حجاب برجسته و الگو است، موضوعی که امروز توسط دشمن مورد هجمه قرار گرفته، زیرا می‌داند با حفظ حیا در جامعه ضمن تحکیم بنیان خانواده، جامعه از بسیاری از آسیب‌ها در‌ امان می‌ماند و عکس آن نیز صادق است.

نیازی افزود: دشمن با جنگ شناختی در صدد است تا حجاب را در جامعه کمرنگ کند و این نشان می‌دهد که در تلاش است تا مردم را از سبک زندگی فاطمی دور کرده و بنیان خانواده را متلاشی کند.

وی بیان کرد: امروز غرب با داشتن فرهنگ بی‌بندوباری به نابودی رسیده است و اگر می‌توانست با این فرهنگ به پیشرفت برسد، قطعاً با آمار بالای فرزندان بدون پدر و مادر روبرو نبود.

این مدرس حوزه تأکید کرد: غرب از نداشتن خانواده به نابودی رسیده، بنابراین با پژوهش‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده که با انحراف جنس زن می‌تواند خانواده را در ایران متلاشی کند.

نیازی در خاتمه خاطرنشان کرد: سبک زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای حفظ بنیان خانواده است و بانوان باید پرچم‌دار این سبک زندگی در خانه و خانواده خود باشند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *