آخرین اخبار
مدرس حوزه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

سبک زندگی بانوی کرامت؛ بهترین الگو برای دختران

مدرس حوزه گفت: اگر دختران به دنبال الگویی برای هویت گمشده خود هستند، سبک زندگی حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای آن‌ها است.
اشتراک گذاری
04 آبان 1402
113 بازدید
کد مطلب : 752

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ سارا کلهر در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای دختران هستند زیرا در عفت و نجابت، ولایت‌پذیری، صبر و‌ امیدواری، شرکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زمان خود برجسته بودند.

مدرس حوزه ادامه داد: عالم بودن حضرت معصومه (س) یکی از ویژگی‌های برجسته‌ ایشان است و در زمانی که امام کاظم (ع) در زندان بودند، بسیاری از علما، مراجع و دانشمندان نزد‌ ایشان برای دریافت پاسخ سؤالات‌شان می‌رفتند و حضرت معصومه (س) به مشکلات علمی پاسخ می‌دادند.

وی افزود: حضرت معصومه (س) خود را فدای حقیقتِ ولایت کردند و تابع امر امام عصر خود یعنی پدر و برادر بودند، دختران امروز جامعه نیز باید ولایت‌پذیری را از این بانوی بزرگوار اسلام بیاموزند.

این مدرس حوزه تصریح کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که دشمن تمام ظرفیت خود را برای انحراف و نابودی دختران و زنان مسلمان به صحنه آورده و تنها راه نجات از نفوذ دشمن چنگ زدن به ریسمان ولایت است.

کلهر گفت: حضرت معصومه (س) همچنین در حجاب و حیا الگویی برای همگان به ویژه دختران هستند زیرا دشمن پی به اهمیت حجاب برد و سال‌های متمادی بر روی این مهم کار می‌کند تا بانوی مسلمان را به برهنگی سوق دهد و بنیان خانواده را متلاشی کند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) هر سه تأکید بر امر حجاب و حیا داشتند زیرا این مهم یک مؤلفه قدرت برای بانوان در هر عصر و زمانی است و هدف قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

این مدرس حوزه تأکید کرد: دشمن از نداشتن بنیان خانواده متضرر شده و هدف دشمن از سناریوی حجاب، نابودی بنیان خانواده است.

کلهر افزود: تبیین اهمیت بنیان خانواده، رسالت مهم همه اعضای جامعه است، زیرا نسل نوجوانان و جوان به اهمیت این مهم نرسیدند و دشمن با ترویج خرده فرهنگ‌های غربی در تلاش است که ازدواج را در جامعه کمرنگ کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر دختران به دنبال الگویی برای هویت گمشده خود هستند، سبک زندگی حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای آن‌ها است.

الهه ملاحسینی – البرزخاتون

انتهای خبر/

یک پاسخ به “سبک زندگی بانوی کرامت؛ بهترین الگو برای دختران”

  1. زهرا گفت:

    سلام. ان شاالله بتوانیم توفیق الگوگیری از حضرت معصومه را پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *