آخرین اخبار
نویسنده نمایش در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

درخشش «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره تئاتر پایتخت

نویسنده نمایش گفت: نمایش خیابانی آشغال‌های دوست‌داشتنی با موضوع کودکان کار در جشنواره تئاتر استان تهران درخشید.
اشتراک گذاری
09 آذر 1402
101 بازدید
کد مطلب : 4149

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ احسان فلاحیان در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: نمایش خیابانی آشغال‌های دوست‌داشتنی با موضوع کودکان کار در جشنواره تئاتر استان تهران درخشید و در پنج بخش توانست نظر هیأت داوران را جلب و صاحب جایزه شود.

نویسنده نمایش ادامه داد: در این نمایش که با موضوع کودکان کار است و شرایط فقر و کارتن خوابی را به تصویر می‌کشد، نشان می‌دهد که با وجود داشتن این شرایط نیز می‌توان به زندگی‌امید داشت و از آن لذت برد.

وی افزود: نمایش در اتاق فکر گروه پاسارگاد شکل گرفت و ساعت‌ها بر روی‌ایده اصلی کار کردیم تا به این نتیجه رسیدیم که کاراکتر ویژه تئاتر دو دختر بچه در سن پایین و با پارادوکس موضوع را به مخاطب منتقل کنیم.

فلاحیان تصریح کرد: طرح وایده اصلی نمایش آشغال‌های دوست داشتنی به مرضیه ذاکری واگذار شد و‌ایشان در وقت بسیار کم با بازیگرانی که اکثرا کار اول یا دوم‌شان بود، توانست به عنوان نماینده از شهرستان ملارد در جشنواره استانی تئاتر فجر تهران منتخب شود.

نویسنده نمایش گفت: استفاده از صدای استاد خسروشکیبایی در نمایش آشغال‌های دوست‌داشتنی و کارتنی که پخش می‌شد، نوستالژی دهه شصت و پنجاهی‌هایی که تماشاگر خیابانی بودند، را برانگیخته کرد و مخاطبان بعد از اتمام کار پیوسته و به مدت دو دقیقه‌ایستاده بازیگران کودک نمایش را تشویق کردند.

وی بیان کرد: بعد پایان نمایش، رضا فیاضی بازیگر سینما وتئاتر وتلویزیون که داور بخش تئاترخیابانی جشنواره بودند در حضور تماشاگران به تحسین از بازیگران، کارگردان و نویسنده این داستان پرداخت، وی در حالی که بغض شدیدی داشت گفت با دیدن این نمایش خاطره‌ای برایم تداعی شد و در نهایت شایان فلاحیان طراح لباس اجرای این نمایش را به هنرمند کوچک قامت ایران حسن همتی تقدیم کرد.

فلاحیان ادامه داد: بازیگران نمایش آرزو شفیعی، بنیامین عرب‌عامری، سینا مبلغ‌الاسلام، فاطمه‌السادات رئوف و ثنا آقایی بودند و عوامل نمایش محیا جهانگیری دستیار صحنه و مریم باقرپور به عنوان عکاس و بهار ابهری والین موسوی پخش موسیقی نمایش و مرضیه ذاکری علاوه برکارگردانی، طراح فضا و طراح بروشور را برعهده داشتند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایش آشغال‌های دورریختی توانست رتبه دوم طراحی فضا، تقدیر برتر طرح و‌ایده، بازیگری، جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کند و ۵ جایزه جشنواره تئاتر فجر تهران را از آن خود کند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *