آخرین اخبار
بانوی کارآفرین سرپرست خانوار در گفتگو با «البرزخاتون»:

خیاطی راه نجات من بود

بانوی کارآفرین سرپرست خانوار گفت: بعد از حدود یک سال و نیم توانستم خرج خود و ۳ فرزندم را از با هنر خیاطی به دست آورم.
اشتراک گذاری
17 آبان 1402
98 بازدید
کد مطلب : 1868

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زهرا قاسمی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: من ۸ سال پیش همسر خود را به دلیل سانحه تصادف از دست دادم، ‌او کارگر ساختمان بود اما روزگار خوبی داشتیم.

بانوی سرپرست خانوار ادامه داد: پس از فوت همسرم به بهزیستی مراجعه کردم و آن‌ها من را به آموزش و راه‌اندازی کسب‌وکار با اعطای وام‌هایی با کارمزد پایین دعوت کردند.

وی افزود: خلاصه با تحقیقی که انجام دادم، به سراغ حرفه خیاطی رفتم و پس از یک سال آموزش مستمر در سبک‌های مختلف و انواع دوخت لباس، از کمیته امداد امام خمینی (ره) وام ۲۰ میلیونی گرفتم و کل وام را پارچه خریدم و در خانه با کمک دخترم انواع مختلف مانتو در رنگ‌های مختلف دوختیم.

این بانوی سرپرست خانوار گفت: با اینکه ریسک بسیار بزرگی کردم و به شدت از اینکه تمام سرمایه خود را پارچه خریدم، استرس داشتم، اما با توکل به خداوند ادامه دادم.

قاسمی تصریح کرد: مانتو‌های دوخته شده را در بازارچه‌ای که بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار کردند، فروختم و توانستم سود خوبی به دست آورم.

وی ادامه داد: ریسک بسیار بالایی انجام دادم اما پس از فروش مانتو‌ها مجدد همه سود و مبلغ را مجدد پارچه خریدم، اما این دفعه در فضای مجازی نیز تبلیغات انجام دادم.

این بانوی سرپرست خانوار گفت: بعد از حدود یک سال و نیم توانستم خرج خود و سه فرزندم را از این راه بدهم و یک‌سری بدهی داشتم که به لطف خداوند با همین درآمدزایی پرداخت کردم و اکنون روزگار را با این حرفه می‌گذرانم.

قاسمی افزود: الان خودم، دو پسرم و تنها دخترم در این حرفه فعالیت می‌کنیم و هر کدام بخشی از کار را بر عهده داریم و دو چرخکار نیز در کنار ما کار می‌کنند.

وی تأکید کرد: بهترین راه خودکفایی راه‌اندازی کسب‌وکار است، بانوان با شناسایی علائق خود می‌توانند به درآمدزایی برسند.

این بانوی سرپرست خانوار تأکید کرد: شرایط بانوان سرپرست خانوار بسیار سخت است، دولت حمایت‌های بیشتری از این عزیزان انجام دهد.

قاسمی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولین با برگزاری بازار‌های فروش محصولات می‌توانند با حذف واسطه سود را به تولیدکننده برسانند، ‌امیدواریم با همت جمعی به این مهم برسیم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *