آخرین اخبار
«البرزخاتون» گزارش می‌دهد؛

خانواده در سبک زندگی غربی نابود می‌شود

سبک زندگی غربی به سرعت در حال ترویج در جامعه و موضوعی که سلامت و بنیان خانواده را در کشور نشانه گرفته است.
اشتراک گذاری
19 آبان 1402
82 بازدید
کد مطلب : 2168

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ سبک زندگی غربی به سرعت در حال ترویج در جامعه است، موضوعی که سلامت و بنیان خانواده را در کشور نشانه گرفته و مهمترین هدف دشمن از این مهم توجه انسان‌ها به مادیات و لذت‌ها به جای خانواده است.

سبک زندگی غربی، الگویی شکست خورده در غرب است زیرا بنیان خانواده را نابود و کشور را با پیری جمعیت روبرو می‌کند و فساد نیز افزایش می‌یابد.

باید با فرهنگ سازی جلوی ترویج این نوع سبک زندگی را بگیریم زیرا شبکه های اجتماعی خارجی مهمترین عامل ترویج این سبک زندگی در کشور  هستند.

سلامت خانواده قربانی سبک زندگی غربی

سعیده عسگری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مادر سالم می‌‎تواند خانواده‌ای سالم داشته باشد، بنابراین بانوان در محیط خانه به سلامت خود اهمیت دهند.

کارشناس سلامت مرکز بهداشت شماره ۲ کرج ادامه داد: افزایش وزن یکی از معضلات حدود ۹۰ درصد بانوانی است که به مراکز سلامت مراجعه می‌کنند زیرا چاقی سد ابتلا به انواع بیماری‌ها است.

وی افزود: چاقی نیز یکی از دلایل ناباروری است و ما برای زوجینی که بعد از ۶ ماه تا یک سال باردار نشده‌اند، تنظیم وزن را تجویز می‌کنیم.

عسگری تصریح کرد: سبک زندگی غربی تیشه به ریشه سلامت خانواده‌ زده است زیرا اعضای خانه تا دیر وقت بیدار هستند و صبح زود نیز همه خواب هستند و متابولیسم بدن در این سبک زندگی به مرور و طولانی مدت آسیب می‌بیند.

این کارشناس گفت: بانوان باید بعد از سن ۴۰ سالگی به طور روتین هر ۶ ماه یک بار آزمایش‌هایی برای بررسی سلامت خود دهند.

وی بیان کرد: بسیاری از بیماری‌ها به ویژه سرطان اگر زود و در زمان خود شناسایی شود، به میزان قابل توجهی قابل درمان است و این آزمایش‌های روتین این مهم را تشخیص می‌دهد.

عسگری گفت: بانوان حتماً ورزش را در سبک زندگی خود قرار دهند و کار‌های خانه به هیچ عنوان ورزش محسوب نمی‌شود.

این کارشناس ادامه داد: ورزش علاوه بر سلامت جسم باعث تقویت روح نیز می‌شود و اگر مادری بتواند خود ورزش کند و فرهنگ ورزش‌کردن را در خانه ترویج دهد، آینده سلامت خانواده خود را تضمین کرده است.

وی افزود: فشار خون و دیابت نیز خروجی سبک زندگی نادرست، عدم تحرک کافی و استفاده از غذا‌های آماده و کنسروی است.

عسگری تأکید کرد: اکنون در تمامی مراکز سلامت غربالگری بانوان به صورت رایگان برای بانوان ۵۰ سال به بالا انجام می‌شود.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: قدر سلامتی‌تان را بدانید زیرا گوهری گرانبهاست که فقط کسانی قدر آن را می‌دانند که آن را از دست داده باشند.

سبک زندگی غربی زنگ خطری برای بنیان خانواده

معصومه مقیسه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سبک زندگی غربی به دلیل فضای ولنگار مجازی به سرعت در حال فراگیری در جامعه است.

مدرس سواد رسانه و مشاور خانواده ادامه داد: نگهداری از حیوان در خانواده‌ها رواج یافته و به گونه‌ای قبح آن ریخته شده است.

وی افزود: برخی از خانواده‌ها هزینه‌های میلیاردی برای نگهداری از حیوان خانگی می‌کنند که اگر ریشه‌یابی کنیم، در برخی از موارد این هزینه‌ها برابر با خرچ تحصیل چندین دانش‌آموز است.

مقیسه تصریح کرد: دشمن به صورت آهسته خرده فرهنگ‌های غربی را در کشور وارد و در حال عادی‌سازی آن است.

این مدرس دانشگاه گفت: امروز تمامی کشور‌های پیشرفته دنیا به اهمیت فضای مجازی پی بردند و تلاش کردند به استقلال مجازی دست یابند، در صورتی که مقام معظم رهبری بار‌ها به مسئولین کشور شبکه ملی اطلاعات را متذکر شدند، اما هنوز مطالبه رهبری روی زمین است.

وی ادامه داد: اینستاگرام در ترویج سبک زندگی غربی نقش بی‌بدیلی داشته اما به جای حل مشکل سعی کردیم با فیلترینگ جلوی حضور مردم در آن را بگیریم، اما غافل از اینکه فیلترینگ مٌسکنی بیش نیست و باید با تلاش مضاعف به استقلال مجازی برسیم.

مقیسه افزود: زمانی که کشور ما از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات صحبت کرد، بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا به فکر تأسیس آن نیز نبودند اما ما هنوز این شبکه را راه‌اندازی نکردیم اما کشور‌های توسعه یافته دنیا با تأسیس شبکه ملی اطلاعات خود، راه نفوذ دشمن به کشور خود را بستند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: نگهداری سگ به جای فرزند، جشن طلاق و هالووین، گرایش نوجوانان و جوانان به مهاجرت و… همه به دلیل فضای ولنگار مجازی است که دشمن با برجسته کردن نقاط ضعف کشور، نظر مردم را نسبت به دستاورد‌های نظام کمرنگ کرد و بذر ناامیدی را در دل‌های آن‌ها کاشت تا غرب را در ذهن آن‌ها برجسته کند.

وی ادامه داد: زنگ خطر تخریب بنیان خانواده در سایه ترویج سبک زندگی غربی در کشور به صدا درآمده است، ‌امیدوارم مسئولین با دیدن خرده فرهنگ‌های غربی در سطح جامعه، ساده از کنار آن‌ها نگذرند.

مقیسه در خاتمه خاطرنشان کرد: خانواده در کشور ما مؤلفه قدرت نظام است و تمام سناریو‌های دشمن در سال‌های اخیر درصدد تخریب این نهاد ارزشمند است، بنابراین باید با استقلال فضای مجازی راه نفوذ دشمن را قطع کنیم و با تکیه بر توان داخلی به خودکفائی برسیم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *