آخرین اخبار
کارشناس سلامت در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

حذف تفاوت بین زن و مرد با مصرف دخانیات!

کارشناس سلامت گفت: برخی از بانوان می‌خواهند نبود تفاوت بین زن و مرد را با مصرف دخانیات نشان دهند.
اشتراک گذاری
27 آذر 1402
67 بازدید
کد مطلب : 5776

هلیا همتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: در گذشته سیگار کشیدن امری مردانه محسوب می‌شد اما امروز آمار استعمال دخانیات به ویژه سیگار و قلیان بین بانوان افزایش چشم‌گیری داشته است و آن‌ها می‌خواهند نبود تفاوت بین زن و مرد را با مصرف دخانیات نشان دهند.

کارشناس سلامت ادامه داد: بیکاری، عدم سواد کافی، دوست ناباب، برخی از رفتار والدین، تنش زیاد در خانواده، ازدواج زودهنگام، نداشتن مهارت‌های زندگی از جمله عوامل گرایش بانوان به مصرف سیگار است.

وی افزود: بانوانی که سیگار می‌کشند، دندان‌های سفید خود را به مرور از دست داده و پوست‌شان تیره شده و با سرعت بیشتری پیر می‌شود.

همتی تصریح کرد: والدین و مسئولین جامعه باید از همان دوران کودکی با تبلیغات مؤثر رسانه‌ای مردم را متوجه آسیب‌های استعمال دخانیات کنند و گاهی کشیدن یک سیگار بابی برای ورود به دام اعتیاد است.

این کارشناس گفت: در گذشته کمپ ترک اعتیاد برای بانوان نبود و اگر وجود داشت رونق چندانی نداشت، اما امروز کمپ‎‌های ویژه بانوان افزایش یافته و اکثر آن پر است.

وی ادامه داد: وقتی زنی به دام اعتیاد از جمله سیگار و قلیان کشیده می‌شود، یک خانواده را تباه می‌کند زیرا مادر به عنوان قلب خانه باید سفیر سلامت و تندرستی باشد تا کلیه اعضای خانواده نیز این مهم را ادامه دهند.

همتی افزود: سیگار اگرچه در مدت موقتی زمینه آرامش زنان و دختران را فراهم می‌کند اما افتادن به دام سیگار آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه دارد و گاهی تا مرگ پیش می‌رود.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: دشمن با شعار آزادی قبح بسیاری از آسیب‌ها را در جامعه شکست اما کشیدن سیگار شوخی بردار نیست و آسیب زدن به خود است و تحت هیچ عنوان از بین بردن تبعیض جنسیتی و ابزاری برای رسیدن به آرامش نیست، بنابراین باید با آگاهی‌سازی حربه‌های دشمن را خنثی کنیم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *