آخرین اخبار
مدرس دانشگاه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

حجاب، محافظ جایگاه زن در اجتماع و خانواده

مدرس دانشگاه گفت: حجاب و حیا در سیره حضرت فاطمه (س) برجسته است و ایشان در تمامی دوران حیات خود همواره بر این موضوع تأکید داشتند.
اشتراک گذاری
25 آذر 1402
73 بازدید
کد مطلب : 5523

مرضیه قائمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: حجاب و حیا در سیره حضرت فاطمه (س) برجسته بود وایشان در تمامی دوران حیات خود همواره بر این موضوع تأکید داشتند.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در روایتی نقل است هنگامی که مردی نابینا وارد منزل حضرت علی (ع) شد، آن حضرت برخاست و در پاسخ پیامبر (ص) عرضه داشت «پدرجان! اگر او مرا نمی‌‏بیند اما من او را می‌‏نگرم! »

وی افزود: اسلام با حجاب برای زنان ارزش و منزلت قائل شده و امروز فرهنگ برهنگی در غرب شکست خورده است.

قائمی تصریح کرد: سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) به عنوان یک الگوی فراتاریخی، نمونه‌ای برجسته برای زنان در شئون مختلف زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی است.

این مدرس حوزه گفت: غرب در سایه فرهنگ برهنگی از داشتن خانواده محروم شده و با آمار فرزندانی مواجه است که پدر و مادر ندارند و یا والدین آن‌ها مشخص نیست.

وی ادامه داد: دشمن در بستر فضای مجازی با جنگ شناختی تلاش کرده تا غرب را رویایی زیبا و دست نیافتنی تبدیل کند و مردم را نسبت به آن تشنه کنند اما آزادی در این کشور‌ها همانند قفسی برای بردگی است.

قائمی افزود: امام زمان(عج) در توقیعى به خط مبارک خود بعد از دعا براى دور ماندن شیعیان از ضلالت و فتنه‌ها و درخواست روح یقین و عاقبت به خیرى آن‌ها و تذکر به امورى چند مى‌فرماید: «وَ فِی ابْنَهِ رَسُولِ اللَّهِ(ص) لِی أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ»؛ فاطمه دختر رسول خدا(ص) براى من اسوه و الگویى نیکوست».

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: امام عصر و زمان ما به جایگاه بانوی دو عالم پی برده و‌ایشون را الگو و اسوه خود قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: نسل نوجوان و جوان شناخت کاملی به سبک و سیره زندگی حضرت فاطمه (س) ندارند و دشمن با جنگ روایت‌ها در تلاش است آن‌ها را از سیره فاطمی دور کند.

قائمی ادامه داد: بخش قابل توجهی از کشف حجاب‌های امروز در جامعه از روی جهل است زیرا به درستی موضوع حجاب از سیره حضرت فاطمه (س) را برای آن‌ها تبیین نکردند و دشمن از این خلاء جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: حجاب حضرت زهرا (س) مانع از حضور اجتماعی‌ایشان و دفاع از حریم اسلام و ولایت نشد و‌ایشان در مواقع حساس و ضروری، در اجتماع حضور می‌یافت و در مسائل سیاسی و اجتماعی شرکت می‌کرد، بنابراین در عصر کنونی حجاب محدودیت نیست بلکه حریمی در مقابل سودجویان است.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *