آخرین اخبار
مشاور خانواده در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

جابه‌جایی نقش‌ها یکی از دلایل طلاق در البرز

مهری جمالی گفت: جابه‌جایی نقش‌ها نیز یکی از دلایل طلاق در استان البرز است زیرا روحیه زنانگی زن در این بستر آسیب دیده و به مرور ناسازگاری بین زوجین افزایش می‌یابد.
اشتراک گذاری
27 آذر 1402
74 بازدید
کد مطلب : 5759

مهری جمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: زوجین باید در زندگی مشترک همانند دوران عقد برای همدیگر وقت بگذارند.

مشاور خانواده ادامه داد: درست وقتی زندگی مشترک آغاز می‌شود، باید توجه زوجین به همدیگر بیشتر باشد، اما متأسفانه وقتی وصال محقق شد، توجه‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نباید بر زیست واقعی تأثیر بگذارد زیرا امروز طلاق عاطفی در بسیاری از خانواده‌ها ریشه دوانده است.

جمالی تصریح کرد: در سایه برخی از عوامل از جمله زیست طولانی مدت مجازی، افزایش ساعات کار در بیرون، خستگی روزمره، کاهش ساعات گفتگو بین زوجین بنیان خانواده را تهدید می‌کند.

مشاور خانواده گفت: امروز پدیده جابه‌جایی نقش‌ها به ویژه در شهر‌های بزرگ بنیان خانواده را تهدید می‌کند، زنان بخش قابل توجهی از زمان خود را به کار در بیرون اختصاص دادند و در برخی از موارد کار آن‌ها نیز مردانه است و برعکس مرد‌ها زودتر از بانوان به منزل بر می‌گردند و بخشی نیز بیکار هستند و تمام روز در خانه هستند و برخی از زنان نان‌آور خانه شده‌اند.

وی ادامه داد: زندگی مشترک همانند گل برای رشد و بارورشدن به مراقبت، نگهداری، وقت گذاشتن برای همدیگر نیاز دارد.

جمالی افزود: دشمن در فرهنگ سرمایه‌داری تمام تلاش خود را انجام داد تا به اسم آزادی زن‌ها را از خانه بیرون بکشاند و با جابه‌جایی نقش‌ها به خانه آسیب بزند.

مشاور خانواده تأکید کرد: جابه‌جایی نقش‌ها نیز یکی از دلایل طلاق در استان البرز است زیرا روحیه زنانگی زن در این بستر آسیب دیده و به مرور ناسازگاری بین زوجین افزایش می‌یابد.

وی گفت: تشکیل یک زندگی به سرعت انجام می‌شود اما باید برای حفظ و نگهداری آن بسیار تلاش کرد، اما زوجین برای تشکیل خانواده بسیار تلاش کرده و با آغاز زندگی مشترک از تلاش دست می‌کشند و از همین زمان آسیب‌ها آغاز می‌شود.

جمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: حفظ بنیان خانواده رسالت بسیار بزرگی بر دوش بانوان است زیرا تنها با حفظ این نهاد ارزشمند می‌توان آرامش را بین زن و مرد ایجاد کرد و جامعه را به آبادانی و سعادت رسید.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *