آخرین اخبار
مشاور خانواده در گفتگو با «البرزخاتون»:

سن ازدواج با تجمل‌گرایی افزایش یافت

مشاور خانواده گفت: تجملات و چشم‌وهم‌چشمی‌ها نیز یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان است.
اشتراک گذاری
21 آبان 1402
97 بازدید
کد مطلب : 2310

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ مریم مومیوند در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: تجمل‌گرایی در سایه ترویج سبک زندگی غربی در کشور روایج یافته که این مهم سدی برای ازدواج برخی از جوانان شده است.

مشاور خانواده ادامه داد: زوجین بسیاری به دلیل نداشتن توان مالی برای برگزاری عروسی‌هایی با تجملات؛ سال‌ها در دوران عقد هستند و طولانی شدن این دوران باعث ایجاد تنش و گاهی طلاق می‌شود.

وی افزود: ازدواج آسان و سالم بستری برای نشاط‌افزایی جامعه و آرامش در زندگی زوجین است و زن و مردی که این مهم را در زندگی خود سرمشق قرار دادند، زندگی‌های موفق‌تری داشته و دارند.

مومیوند تصریح کرد: گاهی تجملات، مشکلات زیادی بر سر راه ازدواج جوانان قرار می‌دهد و تشکیل خانواده به زمان دیگری موکول می‌شود و گاهی آن زمان هرگز به وقوع نمی‌پیوندد.

این مشاور گفت: تجملات و چشم‌وهم‌چشمی‌ها نیز یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان است، زیرا به دنبال شرایط‌ ایده‌آل هستند و این مهم هیچ‌گاه به وقوع نمی‌پیوندد.

وی با بیان اینکه زوجین موفق همیشه ساده‌ترین ازدواج‌ها را داشته‌اند، ادامه داد: وقتی زن و مرد به بلوغ لازم برای ازدواج برسند، به این نتیجه خواهند رسید که تجملات جز اینکه مخارج زندگی آن‌ها را در ابتدای زندگی افزایش دهد، ثمره‌ای ندارد، بنابراین با نظر همدیگر تصمیم می‌گیرند، زندگی ساده‌تری را آغاز کنند و بخشی از هزینه‌های غیرضرور را برای زندگی مشترک پس‌انداز کنند.

این مشاور تأکید کرد: ترویج ازدواج آسان در بین جوانان بهترین راهکار برای آغاز زندگی مشترک است، موضوعی که در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار با اهمیت و مورد تأکید است، بنابراین توجه به سبک زندگی اسلامی به ویژه در زمینه ازدواج موجب آسایش و آرامش در زندگی می‌شود.

مومیوند گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با پدیده ازدواج حل می‌شود و دشمن تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده تا با ترویج سبک زندگی غربی جوانان را از ازدواج منع کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ازدواج آسان و سالم مزایایی مانند داشتن شهروندان سالم از نظر احساسی و رفتاری، کاهش میزان مهاجرت و افزایش ارزش دارایی‌های افراد را به همراه دارد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *