آخرین اخبار
مدرس سواد رسانه در گفتگو با «البرزخاتون»:

تبلت، خواهر و برادر تک‌فرزندان شد

مدرس سواد رسانه گفت: تنهایی در سایه تک‌فرزندی مهمترین عامل گرایش کودکان و نوجوانان به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.
اشتراک گذاری
13 آذر 1402
102 بازدید
کد مطلب : 4520

مریم اسدآبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: تنهایی مهمترین عامل گرایش کودکان و نوجوانان به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: با افزایش فرهنگ سرمایه‌داری غرب، گرایش بانوان به کار در بیرون از خانه افزایش یافت و مادران برای اینکه همزمان به امور خانه و کار برسند، به کاهش تعداد فرزندان گرایش پیدا کردند.

وی افزود: امروز بخش قابل توجهی از زوجین به داشتن یک فرزند بسنده کرده و زندگی خود را بر مدار این سبک می‌چرخانند.

اسدآبادی تأکید کرد: وقتی تعداد کل اعضای خانواده به سه نفر رسید و والدین نیز قسمتی از ساعات روز را در بیرون از خانه فعالیت می‌کنند، به طبع، فرزند باید برای خلأ خواهر و برادر و در کل هم‌بازی به فضای مجازی روی بیاورد.

این مدرس دانشگاه گفت: معمولاً در این نوع خانواده‌ها رفاه نسبی وجود دارد و معمولاً در سن پایین برای فرزند خود گوشی یا تبلت مستقل تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان بدون درک جامع وارد دنیای مجازی می‌شوند و آسیب‌های آن نیز به بنیان خانواده تسری پیدا می‌کند.

اسدآبادی افزود: امروز با پدیده شکاف نسل‌ها بیش از پیش مواجه هستیم و بالا رفتن دانش رسانه فرزندان باعث شده، والدین نتوانند با فرزند همراه شده و فرزند در سایه غفلت والدین وارد گروه‌هایی می‌شود که متناسب سن اوست، یا فیلم‌ها و تصاویری را می‌بیند که نباید در این سن ببیند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: امروز کودکان ما کودکی نکرده، وارد دوران نوجوانی و جوانی می‌شوند و پدیده بلوغ زودرس در حال تبدیل شدن به بحران در کشور است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین با تک‌فرزندی بیشترین ظلم را به بچه خود می‌کنند و فضای مجازی خواهر و برادر این نسل می‌شود و آسیب‌های دنیای آنلاین دامنگیر این خانواده‌ها می‌شود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *