آخرین اخبار
مسئول خانه کارآفرینان البرز در گفتگو با «البرزخاتون»:

البرز مکان دائمی عرضه صنایع دستی ندارد

مسئول خانه کارآفرینان البرز گفت: استان البرز مکانی مختص به حضور هنرمندان برای عرضه محصولات صنایع دستی به طور دائم را ندارد.
اشتراک گذاری
11 آذر 1402
76 بازدید
کد مطلب : 4303

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ پریسا حافظی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: حدود ۳۰ هنرمند تحت نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در جشنواره خرمالو که مربوط فصل کاشت خرمالو است حضور داشتند و این جشنواره به مدت ۳ روز دایر بود، و قرار است در آخر هر هفته مثل مجموعه پارکینگ پروانه‌ها در استان تهران ما نیز بتوانیم در این مکان استقرار داشته باشیم.

مسئول خانه کارآفرینان البرز ادامه داد: نیاز به حمایت از سمت مردم و مسئولین ذیربط داریم و تا به حال توانسته‌ایم از لحاظ اطلاعات یاری‌هایی داشته باشیم، اما درباره این جشنواره متأسفانه اطلاع‌رسانی وسیعی صورت نگرفت و تبلیغات بسیار ضعیفی انجام شد و خیلی در بین مردم شناخته نشد و انتظاری که داشتیم رخ نداد؛ اما‌ امیدواریم برای جشنواره انار که در ۳ روز پایانی ماه آذر می‌باشد بتوانیم حضور هنرمندان خانه هنرمندان صنایع دستی استان و نمایش نمادین از شب یلدا داشته باشیم.

وی افزود: در جشنواره انار محصولات مرتبط به انار، رب انار و ملزومات شب یلدا عرضه می‌شود.

حافظی تصریح کرد: ما در استان البرز مکانی مختص به حضور هنرمندان به طور دائم نداریم و‌ امیدواریم در این مکان و تداوم این گونه جشنواره‌ها در آخر هر هفته را داشته باشیم.

این مسئول گفت:‌ امیدواریم که با همکاری سازمان‌های ذیربط و مسئولین این فضا بتوانیم در کنار گل و گیاه، صنایع دستی را هم عرضه کنیم و در مناسبت‌های پیش رو همانند یلدا، چهارشنبه‌سوری و عید نوروز این جشنواره‌ها را به صورت مداوم برگزار کنیم که متأسفانه هنر به طور کلی نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشور‌ها کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: به نظر من اگر کسی تلاش برای موفقیت می‌کند باید هنر خود را قوی کند. در عصر حال حاضر همه چیز از سازه‌های خانه‎‌ها و دل‌های ما سنگی شده، چرا که هنر در همه چیز حذف شده است.

حافظی افزود: در هنر چیزی که می‌آموزیم؛ استقامت و صبوری است و این در خانواده‌های ما کم است و علت آن هم فاصله گرفتن ما از هنر است.

این مسئول تأکید کرد: صبوری و استقامت از بین ما رخت بسته، در گذشته مادران برای مثال بافتنی می‌بافتند و کار‌هایی از قبیل صنایع دستی انجام می‌دادند اما اکنون مادران، هم به دلیل مشغله و هم هزینه‌های بالا این کار را نمی‌کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما خواستار یک اتفاق خوب در استان هستیم و نیاز به همکاری و همیاری داریم، اما همیاری نه فقط از نظر مالی، بلکه از نظر اطلاع‌رسانی برای آگاهی مردم در مورد این جشنواره‌ها در رسانه‌ها برای مکان و زمان شروع برپایی این‌گونه جشنواره‌ها، با این مضمون که در این مکان این محصولات عرضه می‌شوند و در صورت نیاز مردم استان مراجعه کنند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *