آخرین اخبار
نویسنده استانی در گفتگو با «البرزخاتون»:

البرز باسوادترین استان کشور است

نویسنده استانی گفت: البرز بعد از پایتخت باسوادترین استان کشور است و باید بستر مطالعه عمومی را در شهر فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
21 آبان 1402
102 بازدید
کد مطلب : 2320

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ آناهیتا رمضانلو در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: به لطف همت جمعی مسئولین استان، کرج؛ شهر خلاق کتاب و کتابخوانی کشور شد.

نویسنده و پژوهشگر استانی ادامه داد: تبدیل یک طبقه از زندان رجائی‌شهر کرج به کتابخانه اقدام بسیار خوبی بود و به دستور مسئولین شهری قرار است کتابخانه مرکزی شهر کرج در این مکان تأسیس شود.

وی افزود: البرز بعد از پایتخت باسوادترین استان کشور است و باید بیش از پیش بستر مطالعه عمومی را در شهر فراهم کنیم.

رمضانلو تصریح کرد: استان البرز همچنین نویسندگان فعال و پویای بسیاری دارد که در حوزه نویسندگی فعالیت می‌کنند و کارگروه‌های انجمن نویسندگی و شعرخوانی در البرز فعال است.

این نویسنده گفت: باید از ظرفیت نویسندگان استان برای رونق کتابخانه‌های عمومی استان بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: نویسندگی در ایران شغل نیست و این افراد نمی‌توانند با فراغ بال کتاب بنویسند، زیرا از صفر تا ۱۰۰ کار را خودشان باید انجام دهند.

رمضانلو افزود: چراغ نشر نیز به همت کودکان و نوجوانان روشن باقی مانده است، زیرا معمولاً افراد برای تهیه کتاب جز در مواقع ضروری هزینه نمی‌کنند.

این نویسنده تأکید کرد: مدارس نیز باید از ظرفیت نویسندگان استفاده کنند و دانش‌آموزان را به وسیله این افراد به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند کنند.

وی گفت: به واسطه فضای مجازی افراد کمتر به مطالعه کتاب احساس نیاز می‌کنند و ما باید این احساس نیاز را به وسیله نویسندگان و افراد صاحب‌نظر و نخبه در مخاطب ایجاد کنیم.

رمضانلو در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم بتوانیم با همت جمعی مسئولین شهری بتوانیم رکورد ساعات مطالعه در کشور را در البرز به ثبت برسانیم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *