آخرین اخبار
مددکار اجتماعی در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

افزایش مصرف قلیان بین دختران نوجوان

مددکار اجتماعی گفت: مصرف سیگار و قلیان بین دختران نوجوان و بانوان به طرز غیرقابل باوری افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
14 آذر 1402
89 بازدید
کد مطلب : 4599

سمیه صدری در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: مصرف سیگار و قلیان بین دختران و بانوان به طرز غیرقابل باوری افزایش یافته است.

مددکار اجتماعی ادامه داد: برخی از نوجوانان برای گذراندن اوقات فراغت به قلیان و سیگار روی آوردند اما در دام اعتیاد آن قرار گرفتند.

وی افزود: بسیاری از افراد با یک بار سیگار کشیدن معتاد به آن شدند و امروز نیز بخش قابل توجهی از جامعه قلیان کشیدن بین‌شان عادی شده است.

صدری تصریح کرد: در هر بار استفاده از قلیان، مصرف‌کننده آن دودی معادل ۱۰۰نخ سیگار و یا بیشتر استنشاق می‌کند.

این مددکار اجتماعی گفت: متأسفانه برخی از خانواده‌ها از روی آگاهی و یا ناآگاهی با عادی‌سازی مسرف قلیان در خانواده، خودشان فرزندان را به دام اعتیاد می‌فرستند.

وی بیان کرد: باید با تبیین و روشنگری خانواده‌ها را متوجه آسیب‌های سیگار و قلیان کنیم زیرا سرعت همه‌گیری و فراگیری استعمال دخانیات در جامعه به ویژه در بین دختران و زنان افزایش چشم‌گیری داشته است.

صدری گفت: ریشه بسیاری از افرادی که در دام اعتیاد افتادند، خانوادگی است، در برخی از مواقع خود خانواده‌ها اقداماتی انجام می‌دهند که مسبب افتادن فرزند خود به دام اعتیاد هستند.

این مددکار اجتماعی ادامه داد: قلیان به نقل مجالس برخی از خانواده‌ها تبدیل شده و باید با زنگ خطر اعتیاد را در این خانه‌ها کلید زد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده که با انحراف جسن زن، بنیان خانواده را هدف قرار دهد و یک بار این کار را با حجاب و بار دیگر با اعتیاد بانوان و دختران به سرانجام می‌رساند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *